Методологія соціально-педагогічного тренінгу

Освітня програма: Соціальна педагогіка маг

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Методологія соціально-педагогічного тренінгу
Код дисципліни
ОК 1.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР1. ПР2. ПР4. ПР13. ПР14. ПР18. ПР6. ПР8. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу можливо за умов знань загальної психології, психології особистості, вікової психології, психотерапії, соціальної роботи, педагогічної просвіти.
Зміст навчальної дисципліни
Серед адресатів соціальної роботи значний відсоток осіб складають ті, які не є інтегровані в суспільство через недостатню поінформованість щодо небезпеки негативних явищ в яких не сформовані соціально спрямовані переконання. Їх особистість поки що не є асоціальною, проте, без спеціальної просвіти це може відбутися. Більш того, корисна інформація для таких осіб має бути представлена саме у тренінговій формі, оскільки засвоєння знань у лекційній формі не є для них ефективним через певні соціально-психологічні бар’єри. Саме для таких осіб впроваджено систему соціально-педагогічних тренінгів. Студенти мають чітко зрозуміти особливості особистості людей, які відносяться до зазначених груп, і оволодіти методами роботи з ними, що забезпечить попередження адиктивної поведінки, правопорушень і впровадження здорового способу життя та формування соціально схвалених ціннісних орієнтацій.
Рекомендована та необхідна література
1. Афанасьєва Н.Є., Перелигіна Л.А. Теоретико-методологічні основи соціально-психологічного тренінгу: навчальний посібник. Харків: НУЦЗУ, 2015 2. Бобченко Т.Р. Психологічні тренінги: основи тренінгової роботи: навч.посібн. для вузів. Київ: Юрайт, 2020 – 132 с. 3. Заболотна Н. М., Мельник О. В., Косарук О. МТренінгові методики розвитку функціональних компетенцій у молоді Науково-методичне видання./ Заболотна Н. М., Мельник О. В., Косарук О. М. – Вінниця: ФОП Рогальська І.О., 2019. – 124 с 4. Зливков В.Л., Лукомська С.О. Теорія та практика психологічних тренінгів. Київ-Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2019, 209 с. 5. Івашньова С.В. Як підготувати та провести ефективний тренінг: практичний порадник. Харків: Ранок, 2019 80 с. 6. Лефтеров В.О., Форманюк Ю.В., Третьякова Т.М. Теорія і практика психологічного тренінгу: методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів. Одеса: Фенікс, 2021 44 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, практичне заняття, опитування, практичне завдання
Методи та критерії оцінювання
У курсі передбачено 2 змістовних частини. Заняття проводяться у вигляді лекцій, семінарських заняття, передбачено тренінг при проведенні практичних занять Завершується дисципліна – заліком. Упродовж семестру, після завершення відповідних тем, проводяться тематичні письмові контрольні роботи із відкритими питаннями. Для студентів, які упродовж семестру не досягли мінімального рубіжного рівня оцінки (60% від максимально можливої кількості балів) проводиться заключна семестрова контрольна робота, максимальна оцінка за яку не може перевищувати 40% підсумкової оцінки (до 40 балів за 100 – бальною шкалою). Умовою отримання позитивної результуючої оцінки з дисципліни є досягнення не менш як 60% від максимально можливої кількості балів. Відмінно / Excellent 90-100 Добре / Good 75-89 Задовільно / Satisfactory 60-74 Незадовільно / Fail 0-59 Зараховано / Passed 60-100 Не зараховано / Fail 0-59
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології