Нейронаука у практиці психолога-консультанта

Освітня програма: Нейропсихологія

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Нейронаука у практиці психолога-консультанта
Код дисципліни
ДВС.2.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР. 1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. ПР. 3. Узагальнювати емпіричні дані та формулювати аргументовані теоретичні висновки, робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій. ПР. 6. Вести перемовини з колегами, доступно представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях. ПР. 7. Вирішувати складні фахові завдання (практичні та дослідницькі) з опорою на доступні ресурси. ПР. 8. Ідентифікувати ступінь складності завдань діяльності та приймати рішення про перескерування, звернення за допомогою або підвищення кваліфікації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: теоретичні основи структури психіки, фактори і основні механізми формування особистості, основи нейроетики, поведінкової генетики, неврологічної та психіатричної пропедевтики, фармакології та психофармакології, а також методів дослідження мозку.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни – сформувати навички застосування технік консультування, які базуються на нейропсихологічних концепціях; навчити виокремлювати перспективні нейронаукові концепції, які є придатними для впровадження у практику психологічного консультування. Дисципліна присвячена розгляду нейропсихологічних концепцій, спрямованих на підвищення стійкості особистості та підтримання психічного здоровʼя. У процесі вивчення дисципліни студенти опановують засоби психоедукації та консультування, які базуються на нейропсихологічних дослідженнях. Дисципліна складається із декількох основних блоків: використання нейропсихологічних концепцій при побудові протоколу інтервʼю; застосування інформації, отриманої із висновків спеціалістів суміжних галузей, у процесі психологічного консультування; розробка нейронауково-підтриманих рекомендацій, спрямованих на підвищення стійкості особистості та підтримання психічного здоровʼя.
Рекомендована та необхідна література
2. Крупельницька Л. Напрями сучасної психотерапії. Навчальний посібник / К.: Інтерсервіс. – 2018. – 350 c. 4. Cozolino L. The neuroscience of psychotherapy: healing the social brain (Norton Series on Interpersonal Neurobiology). – WW Norton & Company, 2017. – 608 c. 5. Montgomery A. Neurobiology essentials for clinicians: What every therapist needs to know (norton series on interpersonal neurobiology). – WW Norton & Company, 2013. – 360 c. 6. Siegel D. J., Schore A. N., Cozolino L. Interpersonal Neurobiology and Clinical Practice (norton series on interpersonal neurobiology). – WW Norton & Company, 2021. – 368 c.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні доповіді, дискусія, презентація, підсумкова контрольна робота. Семестрове оцінювання: оцінюються відповіді та доповнення на семінарських заняттях. Оцінка виконання письмового завдання з тем 1-4: РН1.1; РН1.2; РН2.1 – 10/6 балів. Оцінка виконання письмового завдання з тем 5-11: РН1.1; РН2.1; РН2.2 –10/6 балів. Оцінка участі у дискусії на семінарських заняттях: РН1.1; РН1.2; РН1.3; РН2.1 – 20/12. Оцінка якості виконання завдань на семінарських заняттях: РН1.1; РН.2.1; РН2.2; РН2.3 – 20/12. Мінімальний бал, необхідний для допуску на іспит – 36 балів, максимальний за семестр – 60 балів. Форма контролю – іспит. Мінімальний бал на іспиті – 24, максимальний – 40 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра експериментальної та прикладної психології
Факультет психології