Психологічні дослідження в Інтернет-середовищі

Освітня програма: Клінічна психологія з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологічні дослідження в Інтернет-середовищі
Код дисципліни
ОК. 5.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних онлайн джерел із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. ПР 2. Вміти організовувати та проводити психологічне дослідження із застосуванням валідних та надійних методів в мережі Інтернет. ПР 3. Узагальнювати емпіричні дані, отримані з застосуванням Інтернет-технологій, і формулювати теоретичні висновки. ПР 7. Доступно і аргументовано представляти результати Інтернет-досліджень у письмовій та усній формах, брати участь у фахових дискусіях. ПР 10. Узагальнювати результати власних наукових досліджень у мережі Інтернет у формі наукових звітів різних форм (тез, статей, доповідей, презентацій). ПР 12. Здійснювати пошук та вибір методів клініко-психологічного дослідження у мережі Інтернет відповідно до актуальних завдань психологічної науки та практики.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Опанувати курси «Експериментальна психологія» та «Аналіз даних в психології» на рівні студента, який завершив навчання за освітнім рівнем «бакалавр» Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2. Володіти базовими навичками пошуку, обробки та аналізу інформації.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування знань та отримання навичок для проведення теоретичних і емпіричних досліджень в мережі Інтернеті. У межах обов’язкової дисципліни «Психологічні дослідження в інтернет-середовищі» студенти знайомляться зі специфікою теоретичних та емпіричних досліджень в мережі Інтернет, особливостями пошуку джерел та формування бібліографії з використанням онлайн-сервісів пошуку даних. Розкриваються також питання відкритих онлайн-репозиторіїв та баз даних, аналізу контенту соціальних мереж та скрепінгу веб-сайтів з метою отримання релевантних даних.
Рекомендована та необхідна література
1. Сет-Давідовіц С. Всі брешуть, але інтернет знає твої думки / Пер. з англ. О. Чупи. — К.: Наш Формат, 2018. — 204 с. 2. Askitas N., Zimmermann K. F. The internet as a data source for advancement in social sciences // International Journal of Manpower. — 2015. — Т. 36. — №. 1. — С. 2-12. 3. Birnbaum M. H. Advanced Training in Web-Based Psychology Research: Past Trends and Future Directions Michael H. Birnbaum California State University, Fullerton. – 2021. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://psych.fullerton.edu/mbirnbaum/papers/ATI_article_03.pdf 4. Gosling S. D., Mason W. Internet research in psychology // Annual review of psychology. — 2015. — Т. 66. — P. 1-26 5. Ji F., DeSouza E. R. Internet Research in Personality // The Wiley Encyclopedia of Personality and Individual Differences: Measurement and Assessment. — 2020. — P. 67-71.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Усні доповіді, дискусія, презентація, підсумкова контрольна робота. Семестрове оцінювання: оцінюються відповіді та доповнення на семінарських заняттях. Оцінка виконання письмового завдання з тем 1-5: РН1.1; РН1.2; РН2.1 – 10/6 балів. Оцінка виконання письмового завдання з тем 6-7: РН2.1; РН3.1; РН4.1 –10/6 балів. Оцінка участі у дискусії на семінарських заняттях: РН1.1; РН1.2; РН3.1; РН4.2 – 20/12. Оцінка якості виконання завдань на семінарських заняттях: РН1.1; РН.2.1; РН3.1; РН4.2 – 20/12. Мінімальний бал, необхідний для допуску на іспит – 36 балів, максимальний за семестр – 60 балів. Форма контролю – іспит. Мінімальний бал на іспиті – 24, максимальний – 40 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра експериментальної та прикладної психології
Факультет психології