Психологія творчості та психологія мистецтва

Освітня програма: Психологія Маг денна Коваленко

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія творчості та психологія мистецтва
Код дисципліни
ОНД 18.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій; ПРН 5. Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати головні категорії та поняття психологічної науки, історію розвитку психологічних знань, методи психології, основні відомості про психічні явища, які беруть участь у творчому процесі. Вміти здійснювати порівняльний аналіз психологічних концепцій, теорій, дослідницьких підходів щодо соціально-психологічної сутності мистецтва, працювати з діагностичним інструментарієм. Володіти елементарними навичками роботи з літературними джерелами та створення презентацій; навичками наукового дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації, використання інформаційних та комунікативних технологій.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити з етапами становлення психології творчості та мистецтва як особливої галузі; розкрити суть основних проблем психології мистецтва та проаналізувати підходи до їх вивчення; висвітлити феномен творчості, його психолоігчні передумови та форми виявлення; проаналізувати специфіку мистецтва як особливої форми пізнання, пов’язані не з раціональною, а з імагінативною логікою. Перша частина курсу присвячена психології творчості, де розкриваються основні поняття, теорії види та рівні творчості як процесу та результату, фактори, що ускладнюють творчій процес, техніки стимулювання творчої активності особистості. Друга частина присвячена психології мистецтва – розглядаються предмет, завдання, методи, основні проблеми психології мистецтва, особистість митця та групи як суб’єктів художньої діяльності, феномени та ефекти впливу творів мистецтва на соціум.
Рекомендована та необхідна література
Моляко В. А. Творческая конструктология (пролегомены). Київ «Освіта України», 2007. 388 с. Роменець В. А. Психологія творчості: навч. посібник Київ, Либідь, 2004. 288 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання) - 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння,комунікація, автономність та відповідальність – 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи:усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях на лекціях і семінарах, бліц-опитування, проміжний контрольний тест: 25/45 б. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, доповнення, бліц-опитування, проміжні контрольні тести, презентація наукової доповіді) та за самостійну роботу (підготовка доповіді). Усі види робіт за семестр мають у підсумку 36/60 б. Завершується дисципліна іспитом у письмовій формі24/40 б.
Мова викладання
Українська