Психологія самопізнання та саморегуляції

Освітня програма: Психологія Маг денна Коваленко

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія самопізнання та саморегуляції
Код дисципліни
ОК.14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПР 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій. ПР 8. Оцінювати ступінь складності завдань діяльності та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації. ПР 9. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) знання основних теоретико-методологічних (принципи, категорії, напрями) та методичних засад вивчення психіки особистості; 2) володіння матеріалом з історії філософії і психології за тематичним напрямом – свідомість та самосвідомість особистості і матеріалом з психології особистісного зростання; 3) вміння користуватись базовими поняттями «активність», «психічні стани», «цінності», по відношенню до самопізнання і самоставлення.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення зі змістом самопізнання як формою пошуку глибинної сутності індивідуальності, формування уявлення про основні підходи, теорії; методи самопізнання, саморозуміння самодопомоги, як прояву здатності знаходити сенс існування свого буття, розкриття змісту саморегуляції. Дисципліна «Психологія самопізнання та саморегуляції» належить до переліку обов’язкових і спрямована на вивчення психологічних особливостей самопізнання та саморегуляції особистості в сучасному світі; присвячена вивченню теоретичних і методичних засад самопізнання і саморегуляції, як психологічних конструктів, їх сутності, психологічних вимірів, основних теорій і концепцій; проблем психології саморозуміння і самоприйняття, саморегуляції, пошуку власних ресурсів. Дана дисципліна покликана показати важливість технологій самоаналізу та саморегуляції в самопізнанні власної індивідуальності в практиці психологічної допомоги і самодопомоги.
Рекомендована та необхідна література
1. Іваненко Б.Б. Саморегуляція особистості: навч. посібн. Київ: ФОП ЯмчинськийО.В. 2020. 131с. 2. Кириленко Т.С. Пошук гармонії. Емоційне переживання та стани особистості. Монографія. //К.КНУ ВПЦ Київський університет. 2004. 3. Кириленко Т.С. Психологія самопізнання: Навч.посіб. / Т.С.Кириленко, О.А.Льошенко. – К. -2015. – 191с. 4. Гуменюк О. Психологія Я-концепції. К.2004. 5. Титаренко Т. М. Життєвий світ особистості. – К. 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усна відповідь (опитування, виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): РН1.1; РН1.2, РН1.3, РН1.4, РН1.5, РН2.1, РН3.1, РН3.2 – 40/24 балів; 2. Аналітична доповідь, дискурс: Р21.2, РН2.3, РН2.4, РН 3.2, РН4.1, РН4.2 – 30/18 балів; 3. Письмова практична робота: РН2.3, РН2.4, РН2.5, РН3.1, РН4.2 – 30/18 балів Підсумкове оцінювання у формі екзамену: максимальна кількість балів на екзамені - 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали. Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично- розрахунковий мінімум – 20 балів до складання екзамену не допускаються. Рекомендований мінімум для допуску до екзамену – 38 балів. Шкала відповідності оцінок Відмінно / Excellent 90-100 Добре / Good 75-89 Задовільно / Satisfactory 60-74 Незадовільно / Fail 0-59
Мова викладання
Українська