Психологія духовності

Освітня програма: Психологія Маг денна Коваленко

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія духовності
Код дисципліни
ВБ.1.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку духовності особистості, духовних станів, цінностей. ПР 5. Розробляти тренінгові програми та консультації, використовуючи в діяльності психологічний інструментарій вивчення дудовності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання основних теоретико-методологічних засад вивчення особистості, основних теорій особистості, критеріїв її розвитку; 2. вміння користуватись базовими поняттями «свідомість», «несвідоме», «самопізнання», «психічне здоров’я, аналізувати особливості формування духовності особистості; 3. володіти елементарними навичками пояснення духовності особистості та духовного стану особистості, пропонувати шляхи розв'язання проблеми підвищення духовності.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення з психологічним змістом понять «душа», «дух», «духовність», формування уявлень про психологічні аспекти духовності, духовні смисли, цінності; розкриття особливостей і закономірностей духовного розвитку особистості, змісту духовної самореалізації. Дана навчальна дисципліна спрямована на вивчення теоретичних і методичних засад духовності особистості, її сутності, психологічних вимірів, основних теорій і концепцій; проблемам психології благополуччя, терпіння, прощення. Дисципліна складається з двох частин: 1 частина. Психологічний вимір духовності. Поняття духовності. Підходи до вивчення духовності. Психологічний вимір духовності. Духовні цінності особистості. 2 частина Духовний розвиток особистості. Психологічні закономірності духовного розвитку. Духовне зростання особистості. Духовний саморозвиток, духовне благополуччя. Духовний інтелект. Діагностика духовного розвитку.
Рекомендована та необхідна література
1. Боришевський М.Й. Дорога до себе. Від основ суб’єктності до вершин духовності.: монографія. Київ, 2010. с. 416 2. Гуманістична психологія: Антологія в 3-х т.; т.2. Психологія і духовність / під ред. Г.Балл. Київ. 2005. с. 279. 3. Кириленко Т.С. Методичні рекомендації до вивчення курсу «Психологія духовності». ВПЦ МАУП, Київ 2021, с. 28. 4. Кириленко Т.С. Психологічні аспекти духовності особистості: підходи до розуміння та аналіз уявлення. Науковий вісник Чернівецького університету. Педагогіка та психологія. Чернівці, 2015. № 743. с.94-99. 5. Помиткін Є.О. Психологія духовного розвитку особистості. Київ. 2006. с.280 6. Савчин М.В. Духовна парадигма психології. Київ. 2013. с. 252.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота, опитування, аналітична доповідь, дискусії, семінарське (польове) заняття, презентація практичного завдання.
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): РН1.2; РН1.4; РН1.5, РН1.8, – 30/20 балів; Аналітична доповідь: РН1.5; РН1.9, РН1.7, – 30/20 балів. Практичні самостійні роботи: РН2.6; РН2.5, РН2.7, РН2.9 – 40/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі екзамену: максимальна кількість балів на екзамені - 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на екзамен). Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично- розрахунковий мінімум – 20 балів до складання екзамену не допускаються. Рекомендований мінімум для допуску до екзамену – 38 балів. Шкала відповідності оцінок Відмінно / Excellent 90-100 Добре / Good 75-89 Задовільно / Satisfactory 60-74 Незадовільно / Fail 0-59
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Таїса Сергіївна Кириленко
Кафедра загальної психології
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра загальної психології
Факультет психології