Теоретична граматика першої східної мови

Освітня програма: Мова і література гінді та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Теоретична граматика першої східної мови
Код дисципліни
ННД.11.02.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мови і літератури гінді, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди мови гінді, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 12. Аналізувати гіндімовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз гіндімовних текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін: «Східна мова: базовий рівень», «Східна мова: середній рівень»; знання лінгвістичної термінології і основних законів мовного розвитку (з курсу «Основи мовознавства»).
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів з теоретичним поглядом на вже відомі їм з практичного курсу мови гінді граматичні явища; охарактеризувати морфологію і синтаксис мови гінді у світлі загальномовної лінгвістичної теорії. Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Загальнотеоретичний курс першої східної мови» і має теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Наливайко С. І. Навчальний посібник з мови гінді. К., 1997. 2. Уманець А.В. Theoretical Grammar 4 U: Morphology: Навчальний посібник. Кам‘янець-Подільський, 2007. 3. Keine S. Reanalysing Hindi Split-Ergativity as a morphological phenomenon. 2007. // https://www.philol.uni.Leipzig.de/fileadmin/Fakultät_Philo/Linguistik/Forschung/LAB/LAB_85/lab85_06_keine.pdf 4. Koul Omkar N. Modern Hindi Grammar. Hyattsville, MD: Dunwoody Press, 2008. 5. Rajesh Bhatt, with Annahita Farudi and Owen Rambow. Hindi-Urdu Phrase Structure Annotation Guidelines, 2013. https://verbs.colorado.edu/hindiurdu/guidelines_docs/PhraseStructureguidelines.pdf
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації або реферати із запропонованих для опрацювання тем, завдання на ідентифікацію і аналіз граматичних явищ мови гінді.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється з розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати – 24/40 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі і передбачає: 1) відповіді на два теоретичні питання; 2) практичне завдання. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Українська, гінді

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології