Методика викладання арабської мови у вищій школі

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: арабська мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика викладання арабської мови у вищій школі
Код дисципліни
ННД.05.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в галузі арабської філології. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 19. Застосовувати знання сучасних видів, підходів, методів, принципів та методичних вимог до навчально-методичного забезпечення процесу навчання арабської мови у закладі вищої освіти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін: «Арабська мова: просунутий рівень», «Лінгвокраїнознавство країн Арабського Сходу», «Вступ до арабської філології».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати комунікативну, методичну та професійну компетентності студентів як майбутніх викладачів арабської мови у закладі вищої освіти. Дисципліна передбачає висвітлення теоретичних основ навчання арабської мови у вищій школі та шляхів формування арабськомовних фонетичної, лексичної і граматичної компетенцій і компетентностей у чотирьох видах мовленнєвої діяльності. Дисципліна входить до науково-дослідного компоненту освітньої програми.
Рекомендована та необхідна література
1. Довбня К.В. Методика навчання мови гінді у вищій школі. К., 2017. 2. Квасова О.Г. Основи тестування іншомовних навичок і вмінь. К., 2009. 3. Методика формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетенції. Курс лекцій / за ред. С.Ю. Ніколаєвої. К., 2011. 5. الحديبي علي عبدالمحسن. دليل معلم العربية للناطقين بغيرها. الرياض : مركز الملك عبدالله بن عبدالعزيز الدولي لخدمة اللغة العربية، 2015. 72 ص. 7. السيد محمود أحمد. طرائق تدريس اللغة العربية. دمشق : جامعة دمشق، 2016. 8. محمود عبد الرحمن كامل عبد الرحمن. طرق تدريس اللغة العربية. القاهرة : جامعة القاهرة، 2005. 9. يوسفي محمد. تدريس اللغة العربية: بحث في الطرائق والمناهج. شبكة الألوكة. 2017.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять та самостійної роботи студентів. Самостійна робота студентів передбачає відповіді на семінарських заняттях, роботу з довідниковою літературою, підготовку і презентацію досліджень, створення комплексів вправ, аналіз і проведення фрагментів занять.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: усні відповіді, письмові завдання, презентації, проведення фрагментів занять – 24/40 балів, модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмовій формі і передбачає відповіді на два теоретичних питання і виконання одного практичного завдання. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
українська, арабська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології