Методика викладання арабської мови у вищій школі
Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: арабська мова і література
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Методика викладання арабської мови у вищій школі
Код дисципліни
ННД.05.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в галузі арабської філології.
ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації.
ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються.
ПРН 19. Застосовувати знання сучасних видів, підходів, методів, принципів та методичних вимог до навчально-методичного забезпечення процесу навчання арабської мови у закладі вищої освіти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін: «Арабська мова: просунутий рівень», «Лінгвокраїнознавство країн Арабського Сходу», «Вступ до арабської філології».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати комунікативну, методичну та професійну компетентності студентів як майбутніх викладачів арабської мови у закладі вищої освіти. Дисципліна передбачає висвітлення теоретичних основ навчання арабської мови у вищій школі та шляхів формування арабськомовних фонетичної, лексичної і граматичної компетенцій і компетентностей у чотирьох видах мовленнєвої діяльності. Дисципліна входить до науково-дослідного компоненту освітньої програми.
Рекомендована та необхідна література
1. Довбня К.В. Методика навчання мови гінді у вищій школі. К., 2017.
2. Квасова О.Г. Основи тестування іншомовних навичок і вмінь. К., 2009.
3. Методика формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетенції. Курс лекцій / за ред. С.Ю. Ніколаєвої. К., 2011.
5. الحديبي علي عبدالمحسن. دليل معلم العربية للناطقين بغيرها. الرياض : مركز الملك عبدالله بن عبدالعزيز الدولي لخدمة اللغة العربية، 2015. 72 ص.
7. السيد محمود أحمد. طرائق تدريس اللغة العربية. دمشق : جامعة دمشق، 2016.
8. محمود عبد الرحمن كامل عبد الرحمن. طرق تدريس اللغة العربية. القاهرة : جامعة القاهرة، 2005.
9. يوسفي محمد. تدريس اللغة العربية: بحث في الطرائق والمناهج. شبكة الألوكة. 2017.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять та самостійної роботи студентів. Самостійна робота студентів передбачає відповіді на семінарських заняттях, роботу з довідниковою літературою, підготовку і презентацію досліджень, створення комплексів вправ, аналіз і проведення фрагментів занять.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: усні відповіді, письмові завдання, презентації, проведення фрагментів занять – 24/40 балів, модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмовій формі і передбачає відповіді на два теоретичних питання і виконання одного практичного завдання. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
українська, арабська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Марія
Петрівна
Величко
Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології