Друга східна мова (перська)

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: арабська мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Друга східна мова (перська)
Код дисципліни
ННД.12.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН 14. Створювати, аналізувати й редагувати тексти різних стилів та жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання арабського алфавіту; опанування практичного курсу перської мови на базовому рівні; наявність сформованих перськомовних навичок фонетики, знання лексики та граматики, що відповідають базовому рівню володіння перською мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – удосконалення і розвиток базових перськомовних фонетичних, лексичних і граматичних компетенцій у студентів-арабістів, які дозволять їм опанувати чотири види мовленнєвої діяльності (читання, аудіювання, говоріння і письмо) у межах тем, визначених програмою.
Рекомендована та необхідна література
1. Мазепова О.В. Перська мова: базовий рівень. К., 2020. 2. Asgari, Mehnaz. Learning Persian vocabulary, 3 books. Tehran, 2005. 3. Saffar Moqaddam, Ahmad. Persian language, 4 books. Tehran, 2011. 4. Sahrai, Rezamorad; Gharibi, Afsane. Mina (2): Pre-Intermediate & Intermediate. Tehran, 2018 (1396). 5. Zarghamian, Mehdi. Persian language. Training course, 3 vols. Tehran, 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Практичні заняття з перської мови передбачають набуття студентами-арабістами відповідних фонетичних, лексичних і граматичних навичок у процесі активної роботи в аудиторії. Пояснення викладачем мовного матеріалу супроводжується постійним контролем засвоєння студентами лексичного і граматичного мінінмумів шляхом їх усного опитування та організації письмових завдань, тестів, лексичних диктантів, самостійних та модульних контрольних робіт. Обов’язковим є виконання домашніх завдань та вправ на переклад.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: відповіді на практичних заняттях, письмові роботи, лексичні диктанти, домашні завдання – 24/40 балів, модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит проводиться в письмово-усній формі, екзаменаційний білет складається з трьох завдань: 1) питання з граматики; 2) розмовна тема; 3) читання та переклад незнайомого тексту з перської мови на українську. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
українська, перська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології