Основи мовознавства: синхронія

Освітня програма: Мова і література гінді та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Основи мовознавства: синхронія
Код дисципліни
ННД.13.02.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології гінді та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мови і літератури гінді, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз гіндімовних текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання української та іноземної мов в обсязі підготовки середньої школи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити майбутніх філологів східних мов з основами системних знань про синхронічне мовознавство як перший складник базової теорії обраної спеціальності; навчити студентів застосовувати знання основних закономірностей, виявлених в історичному мовознавстві. Дисципліна передбачає поетапне формування знань про синхронічну теорію мовознавства як систему наукових галузей – метатеорії мовознавства, прагматики, синтактики, десигніки; висвітлення базових понять, концепцій, закономірностей синхронічного мовознавства, знання яких необхідне для подальшого оволодіння фахом. Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Вступ до філології» і має суто теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Атлас української мови: У 3 т. К., 1984–2001. 2. Кочерган М.П. Вступ до мовознавства. Підручник. К., 2000. 3. Кочерган М.П. Загальне мовознавство. Підручник. К., 1999. 3. Сосюр Ф. де. Курс загальної лінґвістики. К., 1998. 5. Тищенко К.М. Класифікація закономірностей мовознавства // Наук. вісті НТУУ «КПІ». К., 2005. № 2. 7. Тищенко К. Метатеорія мовознавства. К., 2000. 8. Тищенко К.М. Основи мовознавства. Системний підручник. К., 2007. 9. Українська мова. Енциклопедія. К., 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять, самостійної роботи студентів. Самостійна робота студентів включає виконання письмових завдань, роботу з лінгвістичною та довідковою літературою, словниками, Інтернет-ресурсами.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання здійснюється протягом семестру із розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, письмові (тестові та практичні) завдання, самостійні роботи – 36/60 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів, підсумкова контрольна робота – 12/20 балів. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують оцінку «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують «не зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання контрольної роботи. Шкала відповідності підсумкових балів: 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології