Лексикологія арабської мови (курсова робота)

Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Лексикологія арабської мови (курсова робота)
Код дисципліни
Ннд.10.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди арабської мови, описувати соціолінгвальну ситуацію в країнах Арабського Сходу. ПРН 12. Аналізувати арабські мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз арабськомовних текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Арабська мова: базовий рівень», «Вступ до арабської філології»; знання теоретичних основ мовознавства з курсів «Основи мовознавства: синхронія», «Основи мовознавства: діахронія».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – надати студентам знання про місце лексикології у системі лінгвоарабістичних дисциплін, структуру та склад лексикону арабської літературної мови, процес його формування й закономірності історичного розвитку; висвітлити фоно-морфологічні варіанти арабської лексики, особливості словотвору арабської мови та арабської термінології, а також методику укладання арабських словників та їхні типи. Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Теорія та історія арабської мови» і має теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Сівков І.В. Лексикологія арабської мови. Ч. І. К., 2014. 2. al-Harrāwī ‘Abd as-Samī‘ Sālim. Luġat al-idāra al-‘āmma fī ṣadr al-Islām. Al-Qāhira: al-Hay’a al-miṣriyya al-‘āmma li-l-kitāb, 1996. 3. Holes C. Modern Arabic. Structures, functions, and varieties. Georgetown University Press, 2004. 4. Mutawallī Aḥmad Fu’ād. Al-Alfāẓ at-turkīyya fī-l-lahağāt al-‘arabīyya wa fī luġat al-kitāba. Al-Qāhira: Dār az-Zahrā’ li-l-našr, 2005. 5. Naṣṣār Ḥ. Al-Mu‘ğam al-‘arabī – naš’atu-hu wa-taṭawwuruhu. Ğ.1-2. Al-Qāhira: Dār Miṣr li-ṭ-ṭibā‘a, 1998.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації із запропонованих для опрацювання тем, виконання курсового проекту.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється відповідно до вказаних видів робіт із розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації – 36/60 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів; курсовий проєкт – 12/20 балів. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують оцінку «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують «не зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання контрольної роботи. Шкала відповідності підсумкових балів: 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано.
Мова викладання
українська, арабська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології