Арабська мова: середній рівень

Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Арабська мова: середній рівень
Код дисципліни
Ннд.08.02.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
10
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та іноземними (арабською та французькою) мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди арабської мови, описувати соціолінгвальну ситуацію в країнах Арабського Сходу. ПРН 10. Знати норми літературної арабської та французької мов та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 14. Використовувати арабську та французьку мови в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування фахової дисципліни «Арабська мова: базовий рівень»; знання графіки, фонетики, базової лексики та граматики стандартної арабської мови, володіння елементарними навичками і вміннями, що відповідають базовому рівню володіння мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни полягає у забезпеченні практичного оволодіння студентами різними видами мовленнєвої діяльності арабської мови у межах тем і компетенцій, передбачених програмою. Удосконалюються комунікативні компетентності студентів: сприйняття на слух і розуміння елементарного дискурсу, читання тексту та здатність до відтворення прочитаного, уміння спілкуватися на теми, визначені програмою, навички письмового мовлення. Дисципліна є другою частиною комплексної дисципліни «Практичний курс арабської мови» і має суто практичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Субх А., Кочержинський Ю.Ю. Підручник арабської мови для другого курсу. К.: Талком, 2019. 2. Субх А., Кочержинський Ю. Сучасний українсько-арабський словник. К., 2009 3. Субх А., Кочержинський Ю. Сучасний арабсько-український словник. К., 2015. 4. Субх Алі, Субх М. Курс граматики арабської мови. Підручник. К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2006. 5. Brustard K., al-Batal M., Al-Tonsi A. Al-kitab fii T`allum al-`arabiyya with DVD. A Textbook for Arabic. Part 2. Georgetown University Press, 2006.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Дисципліна передбачає лише практичні заняття, спрямовані на розвиток фонетичних, лексичних і граматичних навичок студентів у процесі активної роботи в аудиторії. Контроль засвоєння студентами лексичного і граматичного матеріалу здійснюється шляхом їх усного опитування та організації письмових завдань, тестів, лексичних диктантів, самостійних та модульних контрольних робіт. Обов’язковим є виконання домашніх завдань, вправ на переклад, прописування за зразком.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: відповіді на практичних заняттях, письмові роботи, лексичні диктанти, домашні завдання, прописування за зразком – 24/40 балів, модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі, екзаменаційний білет містить три питання практичного характеру: 1) питання з граматики, засвоєної протягом семестру; 2) розмовна тема з числа вивчених протягом року; 3) читання та усний переклад незнайомого тексту з арабської мови на українську. Шкала відповідності оцінок: 90-100 балів – відмінно, 75-89 – добре, 60-75 – задовільно, 1-59 – незадовільно. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
українська, арабська