Основи мовознавства: діахронія

Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Основи мовознавства: діахронія
Код дисципліни
Ннд.13.03.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми арабської філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання української та іноземної мов в обсязі підготовки середньої школи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити майбутніх філологів східних мов з основами системних знань про історичне мовозн авство як другий складник базової теорії обраної спеціальності; навчити студентів застосовувати знання основних закономірностей, виявлених в історичному мовознавстві. Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Вступ до філології» і має теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Кочерган М.П. Вступ до мовознавства. Підручник. К., 2000. 2. Тищенко К.М. Основи мовознавства. Системний підручник. К., 2007. 3. Тищенко К.М. Лекції з генетичного мовознавства. (Передісторія мовлення. Палеосиґніфіка. Історична синтактика). К., 1999. 4. Тищенко К.М. Долітописна мовна історія українців. К.-Дрогобич, 2016.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять, самостійної роботи студентів. Самостійна робота студентів включає виконання письмових завдань, роботу зі словниками, Інтернетом, довідковою літературою.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: усні відповіді, письмові (тестові та практичні) завдання – 24/40 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит). Іспит проводиться в усно-письмовій формі і передбачає письмові відповіді студентів на питання білета та додаткові усні відповіді на питання програми (за потребою). Шкала відповідності оцінок: 90-100 балів – відмінно, 75-89 – добре, 60-75 – задовільно, 1-59 – незадовільно. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
українська, арабська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології