Лінгвокраїнознавство країн Арабського Сходу

Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Лінгвокраїнознавство країн Арабського Сходу
Код дисципліни
ннд.11.02.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 4. Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди арабської мови, описувати соціолінгвальну ситуацію в країнах Арабського Сходу. ПРН 21. Застосовувати знання з лінгвокраїнознавства країн Арабського Сходу, історії зв’язків України з країнами Сходу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування шкільного курсу з всесвітньої історії, географії.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування в студентів загального уявлення про лінгвокраїнознавство як міждисциплінарну галузь знань, надання упорядкованої системи знань про країни арабського світу, необхідної для вироблення навичок міжкультурної комунікації; про сучасне ідеологічне, суспільно-політичне, культурне та економічне життя народів цих країн з позицій лінгвокраїнознавчого підходу; систематизація соціолінгвістичних знань студентів. Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Історико-країнознавчі студії» і має теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Величко М.П. Лінгвокраїнознавство Арабського Сходу. К.: Наук.-вид.відділ НА СБ України, 2013. 2. Al-‘ālam al-‘arabiyy al-ḥadīs. Ğāmiyat al-Qāhira. Markaz al-luġa al-‘arabiyya. 2001. 3. Encyclopedia of Arabic Language and Linguistics. Vol. I – IV. Brill Academic Pub. 4. Encyclopædia of Islam, 2nd Edition., 12 vols. with indexes and etc., Leiden: E. J. Brill, 2005. 5. Encyclopaedia of Qur'an 1st Edition., 5 vols. plus index., Leiden: Brill Publishers, 2001–2006.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій та семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності, як відповіді на семінарських заняттях, участь у дискусіях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації або реферати із запропонованих для опрацювання тем.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання здійснюється протягом семестру із розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, участь у дискусіях, доповіді з аналізом наукової літератури, реферати – 24/40 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі та складається з двох частин: 1) письмові відповіді на два теоретичних питання; 2) усне обговорення дотичних до цих питань тем. Шкала відповідності оцінок: 90-100 балів – відмінно, 75-89 – добре, 60-75 – задовільно, 1-59 – незадовільно. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
українська, арабська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології