Лінгвокраїнознавство країн Арабського Сходу
Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Лінгвокраїнознавство країн Арабського Сходу
Код дисципліни
ннд.11.02.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 4. Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства.
ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди арабської мови, описувати соціолінгвальну ситуацію в країнах Арабського Сходу.
ПРН 21. Застосовувати знання з лінгвокраїнознавства країн Арабського Сходу, історії зв’язків України з країнами Сходу
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування шкільного курсу з всесвітньої історії, географії.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування в студентів загального уявлення про лінгвокраїнознавство як міждисциплінарну галузь знань, надання упорядкованої системи знань про країни арабського світу, необхідної для вироблення навичок міжкультурної комунікації; про сучасне ідеологічне, суспільно-політичне, культурне та економічне життя народів цих країн з позицій лінгвокраїнознавчого підходу; систематизація соціолінгвістичних знань студентів. Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Історико-країнознавчі студії» і має теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Величко М.П. Лінгвокраїнознавство Арабського Сходу. К.: Наук.-вид.відділ НА СБ України, 2013.
2. Al-‘ālam al-‘arabiyy al-ḥadīs. Ğāmiyat al-Qāhira. Markaz al-luġa al-‘arabiyya. 2001.
3. Encyclopedia of Arabic Language and Linguistics. Vol. I – IV. Brill Academic Pub.
4. Encyclopædia of Islam, 2nd Edition., 12 vols. with indexes and etc., Leiden: E. J. Brill, 2005.
5. Encyclopaedia of Qur'an 1st Edition., 5 vols. plus index., Leiden: Brill Publishers, 2001–2006.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій та семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності, як відповіді на семінарських заняттях, участь у дискусіях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації або реферати із запропонованих для опрацювання тем.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, участь у дискусіях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації / реферати – 36/60 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів, підсумкова контрольна робота – 12/20 балів (разом 100 балів). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують оцінку «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують «не зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійної роботи. Шкала відповідності підсумкових балів: 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано.
Мова викладання
українська, арабська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Іван
Вікторович
Сівков
Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології