Навчальна професійно - орієнтована практика

Освітня програма: Транскордонне екологічне співробітництво 2021 бакалавр

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Навчальна професійно - орієнтована практика
Код дисципліни
ОК 22
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Р01. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії фізичної географії, ландшафтної екології, а також світоглядних наук. Р03. Пояснювати особливості організації географічного простору залежно від його фізико-географічних особливостей, рис ландшафтної структури. Р04. Аналізувати географічний потенціал території з урахуванням її ландшафтної структури Р05. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області географічних наук для потреб транскордонних, національних, регіональних та локальних комплексних екологічних проєктів Р07. Визначати основні характеристики, процеси, історію і склад ландшафтної оболонки та її складових. Р09. Аналізувати склад і будову природних і соціосфер, що входять до сфери інтересів транскордонних, регіональних та локальних проєктів на різних просторово-часових масштабах задля забезпечення успішного екологічного співробітництва. Р010.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування таких навчальних дисциплін як «Основи загальної геології», «Ґрунтознавство з основами географії грунтів», «Геоморфологія», «Основи ландшафтознавства», «Навчальна практика з основ польових природничо-географічних досліджень». 2) володіння методами польових географічних досліджень; 3) навички роботи з картографічними матеріалами.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна складається з двох змістовних модулів. Перший з них, залежно від спеціальності та спеціалізації присвячений знайомству з ландшафтними комплексами, геоморфологічною будовою та сучасними екзогенними процесами що є притаманними для рівнинних територій, а також суспільно-географічним комплексом великого міста (на прикладі м. Києва). Базою для проведення цієї частини практики виступає географічний факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Другий модуль дисципліни складається з трьох частин, що відповідно присвячені: знайомству з особливостями ведення господарства в умовах гірських території; вивченню ландшафтів; вивченню форм рельєфу та сучасних екзогенних процесів, що є типовими для них (на прикладі Українських Карпат). Базою проведення цієї частини практики є навчально- наукова база «Ясіня» Київського національного університету імені Тараса Шевченка в с. Чорна Тиса Рахівського району Закарпатської області.
Рекомендована та необхідна література
1. Географічна енциклопедія України. – К. – 1993. Т.3 2. Історія міст і сіл Української РСР. Закарпатська обл..- К.: 1969. С476-529 3. Природні умови і природні ресурси Українських Карпат – К.,1968. Природа Закарпатської області. – 1981. – С.25-28 Природні багатства Закарпаття. – Ужгород 1987. 4. Наскрізна програма навчальних та виробничих практик для студентів географічного факультету/ за ред.П.Г. Шищенка.- К.:РВЦ «Київський університет», 1997.-117 с. 5. Робоча навчальна програма «Ландшафтознавство»/ укладач О.В.Савицька, 2010 6. Геренчук К.І., Раковська Е.М., Топчієв О.Г. 7. Бортник С.Ю. Методи польових географічних досліджень. Вивчення рельєфу та рельєфоутворюючих відкладів: навчальний посібник / С.Ю. Бортник, Н.М. Погорільчук, О.В. Ковтонюк. -К.: «Прінт-сервіс», 2015. – 165 с. 8 Кравчук Я. Геоморфологія Полонинсько-Чорногірських Карпат. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка. – 2008. – 187 с. 9. Рахівський район: природа, населення, господарство
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, польові маршрути, камеральні роботи. підготовка заключного звіту
Методи та критерії оцінювання
опитування в усній формі. виконання практичних завдань під час проходження маршрутів.захист заключного звіту, усне опитування
Мова викладання
Українська