Глобалізація та міжнародне екологічне співробітництво
Освітня програма: ПРИРОДНИЧА ГЕОГРАФІЯ 2021 магістр
Структурний підрозділ: Географічний факультет
Назва дисципліни
Глобалізація та міжнародне екологічне співробітництво
Код дисципліни
ВБ 2.1.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
Оцінювати результати власної роботи, демонструвати
вміння працювати в команді (PR 02)
Вміти виявляти, формулювати та вирішувати наукові та
прикладні проблеми, критично оцінювати рішення (PR05)
Формулюйте наукові гіпотези, визначте відповідні
аспекти фундаментальних і прикладних досліджень,
розробляти та керувати проектами у сфері
географія, природокористування, містобудування та
регіональний розвиток (PR 14)
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
2. Передумови успішного проходження курсу:
2.1. Успішне засвоєння дисциплін «Основи геоекології»,
"Біогеографія", "Економічна і соціальна географія світу", "Соціальна і людська
Географія", "Геоекологічні основи землеустрою" та «Міжнар
Екологічні угоди».
2.2. Знати сутність глобальних і регіональних геоекологічних проблем сучасності
світ; розуміти основні світоглядні концепції розвитку світу; наслідки
цих загроз для України та системних підходів до їх подолання з урахуванням
роль основних громадянських груп.
2.3. Вміти розуміти цінності вільного демократичного суспільства та потребу в ньому
сталого розвитку, виявити природу антропогенного навантаження на систему "людина
- суспільство - природа", у разі нестачі інформації.
2.4. Володіти елементарними навичками аналізу комплексних геоекологічних проблем
дефіцит природних ресурсів; працювати з картографічними матеріалами.
Зміст навчальної дисципліни
Більшість екологічних проблем є транскордонними, і їх можна ефективно вирішити лише через
міжнародне співробітництво. Дисципліна спрямована на вивчення передового досвіду
міжнародне екологічне співробітництво, яке реагує на пом’якшення трьох глобальних
екологічні стовпи: зміна клімату, втрата біорізноманіття та невідповідні відходи
управління. Основною навчальною програмою є поглиблення теоретичних знань про Global and
Європейське екологічне співробітництво з міжнародними органами та програмами. Є
три цільові регіони, що підлягають дослідженню: регіон Балтійського моря (BSR), Альпійський і
Карпатські регіони. Міжурядові інституції та програми на глобальному рівні є
представляючи діяльність Програми ООН з навколишнього середовища (ЮНЕП). Кращий
практика транскордонного міжнародного співробітництва в Європі, втілена в рамках ЄС
Стратегія для BSR проілюстрована проектами початкових грантів Шведського інституту. The
транскордонної діяльності в альпійському та карпатському регіонах європейські
ландшафтної конвенції та Секретаріату Карпатської конвенції. Міжнародний
домовленості структуровані в такі кластери:
- Міжнародна співпраця та ЦУР-2030
- Регіональні відносини в країнах-сусідах ЄС
- Відносини з міжнародними організаціями,
- органи ООН і глобальні конвенції
Рекомендована та необхідна література
1. Михайленко В.П. Міжнародні екологічні угоди (географічний аспект. – К. : ВПЦ
"Київський університет", 2020. – 288 с. Ел. ресурс Режим доступу:
http://geo.univ.kiev.ua/images/doc_file/navch_lit/M_ekolog_ugody_M.pdf
2. Meadows M. E.Geography Education for Sustainable Development. Geography and
Sustainability v. 1, # 1, 2020, p. 88-92
3. Цілі сталого розвитку (SD goals) https://www.unenvironment.org/explore-
topics/sustainable-development-goals
5. Шевчук В. Я. Макроекономічні проблеми сталого розвитку. - К.: Гео-принт, 2006. -
200 с.
6. Стан світу 2000 / Л. Браун та інші, переклад з англійської: ВГО «Україна. Порядок
денний на XXI століття» та Інститут сталого розвитку. Л., Інтелсфера, 2000. - 312 с
7. Програма дій «Порядок денний на XXI століття» («Agenda XXI») : Ухвалена
конференцією ООН з навколишнього середовища і розвитку в Ріо-де-Жанейро
(Саміт «Планета Земля», 1992 р.): Пер. з англ. — 2-ге вид. — К.: Інтелсфера,
2000. — 360 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, практичні призначення, аналітичне призначення, практичний тест, впровадження творчого
завдання, обстеження
Методи та критерії оцінювання
Тест, здійснення творчих аналітичних завданнь,обстеження,обговорення
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Валерій
Петрович
Михайленко
Фізичної географії та геоекології
Географічний факультет
Географічний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Фізичної географії та геоекології
Географічний факультет