Майстерня з викладання соціології у вищій школі

Освітня програма: Соціологія

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Майстерня з викладання соціології у вищій школі
Код дисципліни
ОК6
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Третій
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.Знати основні види освітніх парадигм, дискусії у вітчизняній та світовій освіті. 2.Знати основні методи та методики викладання, оцінювання, зворотного зв’язку. 3.Застосовувати теоретичні знання у практиці підготовки методичних матеріалів. 4.Вміти працювати з науковими, публіцистичними і повсякденними текстами та даними. 5. Використовувати сучасні інформаційно-комунікативні технології, вміти готувати презентації, наочність. 6.Демонструвати навички аргументованого представлення власної думки, компетентної та толерантної дискусії з опонентами. 7.Здійснювати самостійно пошукову бібліографічну діяльність за темою.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні соціологічні напрямки, компоненти соціології як дисципліни, її термінологію, специфіку в порівнянні з повсякденним знанням та іншими дисциплінами. 2. вміти читати професійні наукові публікації, працювати з соціологічними даними та формулювати власні ідеї українською та англійською науковою мовою. 3. мати навички пошуку та вибору відповідної інформації, роботи в групі, створення проектів та дискусії.
Зміст навчальної дисципліни
1. Зміна парадигми освіти: основні проблеми сучасної освіти та шляхи їх подолання. 2. Соціологія як предмет викладання у вищій школі та викладення у публічному дискурсі. 3. Соціологічна освіта в Україні: основні завдання, тенденції, стратегії, виклики. 4. Форми контролю знань та зворотного зв’язку у викладанні соціології. 5. Методики проведення семінарських, практичних занять та організації роботи студентів. 6. Методика використання засобів навчального процесу. 7. Методика оцінювання, підготовки та виконання рецензій, презентацій та підсумкових робіт.
Рекомендована та необхідна література
1. John Hamlin and Susan Janssen Active Learning in Large Introductory Sociology Courses // Teaching Sociology, Vol. 15, No. 1 (Jan., 1987), pp. 45-54 2. Kathleen McKinney, Frank Beck, Barbara Heyl Sociology Through Active Learning: Student Exercises. SAGE Publications, 2000 3. Ken Robinson On Changing Education Paradigms (MAR 13, 2017) https://www.thecoachingroom.com.au/blog/sir-ken-robinson-on-changing-education-paradigms (26.07.2022) 4. Методична скарбничка // Спільна історія. Діалог культур. Навчальний посібник. – Львів ЗУКЦ, 2013. Гриф МОН. – С. 226-249. 5. Положення про організацію освітнього процесу в КНУ імені Тараса Шевченка. – К., 2018. Режим доступу: http://www.univ.kiev.ua/pdfs/official/Organization-of-the-educational-process.pdf (26.07.2022) 6. Робінсон Кен Освіта проти таланту / Кен Робінсон. Пер.з англ. Ганна Лелів. – К. : Літопис, 2017. – 256 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практична, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
семестрове оцінювання: 1. Групова та індивідуальна робота на практичних заняттях: РН1.1, РН1.2, РН2.1, РН2.2, РН2.3, РН3.1, РН4.1 – 75 балів (45 мінімально балів). 2. Колоквіум: РН1.1, РН1.2, РН2.1, РН2.2, РН4.1 – 25 балів (15 мінімальних бали) - підсумкове оцінювання у формі заліку
Мова викладання
Українськa

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Людмила Володимирівна Малес
Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології