Методологія дослідження бідності

Освітня програма: Соціологія (мова навчання англійська) / Sociology

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Методологія дослідження бідності
Код дисципліни
ВБ1.8
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1 Знати провідні соціологічні теорії й методологічні підходи до визначення та вимірювання бідності як соціально-економічного явища. 2.1 Вміти застосовувати теоретико-методологічні інструменти соціології до дослідження проявів бідності та її причин. 2.2 Вміти критично аналізувати прояви соціально-політичного процесу у зв’язку з динамікою монетарної та деприваційної бідності. 3.1 Презентувати результати аналітичної роботи, аргументовано доводити вибір методології дослідження. 4.1 Демонструвати автономність і відповідальність в проєктуванні дослідження та інтерпретації проявів і соціальних наслідків бідності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати теоретичні основи соціологічного розуміння суспільних явищ та процесів. 2. Вміти працювати з соціологічними та статистичними даними. 3. Володіти навичками роботи з науковою літературою та інформаційними ресурсами, здійснювати пошук інформаційних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
1 Визначення та розуміння бідності: її види, причини та соціальний вплив. Соціальна межа бідності. 2 Моніторинг глобальної бідності: міжнародний рівень та показники; глобальні цілі та виклики. 3 Вимірювання бідності як ризиків депривації: особистий та рівень домогосподарства. 4 Мапування бідності та вразливості. Бідність та стать, клас, етнос, раса. 5 Політика інклюзивності та аналіз соцільного впливу.
Рекомендована та необхідна література
1. Hick, R. (2014). Poverty as Capability Deprivation: Conceptualising and measuring poverty in contemporary Europe. European Journal of Sociology, 55(3), 295-323. 2. Human development UNDP Report 2019. Beyond income, beyond averages, beyond today: inequalities in human development in the 21st century. //hdr.undp.org. http://bit.ly/2rdpBx3 3. Lewis, Oscar (January 1998). The culture of poverty \\ Society. - 35 (2) - https://link.springer.com/article/10.1007%2FBF02838122 4. Nguyen, Minh Cong, Nobuo Yoshida, Haoyu Wu, and Ambar Narayan. 2020. “Profiles of the New Poor Due to the COVID-19 Pandemic.” Unpublished, Poverty Global Practice, World Bank, Washington, DC. 5. Page, Lucy, and Rohini Pande. 2018. “Ending Global Poverty: Why Money Isn’t Enough.” Journal of Economic Perspectives 32 (4): 173–200.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота, семінар
Методи та критерії оцінювання
1. Усні виступи та участь в дискусіях РН 1.1, 2.1, 2.2, 3.1: 24/ 40балів. 2. Реферат на основі аналітичного читання РН 1.1: 6/10 балів. 3. Індивідуальна аналітична письмова робота РН 2.1, 2.2, 4.1: 24/40 балів 4. Презентація результатів аналітичного завдання з наступним обговоренням РН 3.1: 6/10 балів. підсумкове оцінювання – залік.
Мова викладання
англійська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальних структур та соціальних відносин
Факультет соціології