Екологічні й економічні процеси та їх моделювання 2

Освітня програма: Інформатика (перший (бакалаврський) рівень вищої освіти)

Структурний підрозділ: Факультет комп'ютерних наук та кібернетики

Назва дисципліни
Екологічні й економічні процеси та їх моделювання 2
Код дисципліни
ОК.09
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН3. Використовувати знання закономірностей випадкових явищ, їх властивостей та операцій над ними, моделей випадкових процесів та сучасних програмних середовищ для розв’язування задач статистичної обробки експериментальних даних і побудови прогнозних моделей. ПРН8. Використовувати методологію системного аналізу об’єктів, процесів і систем для задач аналізу, прогнозування, управління та проектування динамічних процесів в макроекономічних, технічних, технологічних і фінансових об’єктах.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення дисципліни «Екологічні й економічні процеси та їх моделювання» академічний рівень студента повинен відповідати таким вимогам: Знати: матеріали стандартних курсів математичного аналізу, диференціальних рівнянь, чисельних методів. Вміти: ставити та розв’язувати оптимізаційні задачі; працювати з матрицями; знаходити екстремальні значення функцій; розв’язувати та досліджувати диференціальні рівняння та системи, зокрема, за допомогою чисельних методів. Володіти: елементарними навичками побудови моделей, роботи зі статистичною інформацією.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з: основними принципами побудови і дослідження найпоширеніших математичних моделей мікроекономіки та макроекономіки (теорії споживання та виробництва; ринкової взаємодії економічних агентів; статичними та динамічними балансовими моделями; моделями економічного зростання і розподілу інвестувань); основними принципами побудови і дослідження найпоширеніших математичних моделей динаміки популяцій, моделювання різних типів взаємодії між популяціями, використання цих принципів для самостійної побудови відповідних моделей; моделюванням еколого-економічної взаємодії (різні підходи до моделювання; балансові та оптимізаційні моделі; імітаційне моделювання), а також ознайомлення з прикладами їх застосування для потреб практики, зокрема, – для прогнозування динаміки конкретних явищ.
Рекомендована та необхідна література
1. Ляшенко І.М., Коробова М.В., Горіцина І.А. Моделювання економічних, екологічних і соціальних процесів: навчальний посібник. К.: ВПЦ «Київський університет», 2010. 320 с. 2. Ляшенко І.М., Мукоєд А.П. Моделювання біологічних та екологічних процесів. К.: ВПЦ «Київський університет», 2002. 340 с. 3. Базыкин А.Д. Нелинейная динамика взаимодействующих популяций. М., 2003, 368 с. 4. Пономаренко О.І., Перестюк М.О., Бурим В.М. Сучасний економічний аналіз: У 2ч. Ч.1. Мікроекономіка. Ч.2. Макроекономіка: Навчальний посібник. К.: Вища школа, 2004. 472 с. 5. Ляшенко І.М., Коробова М.В., Горіцина І.А., Колянова Т.В. Прості моделі пояснюють складні явища. Методичні рекомендації з курсів «Моделювання економічних та екологічних процесів», «Математична біологія». http://www.unicyb.kiev.ua/Library/MEEP. 6. Чарльз Г. Эдвардс, Девид Э. Пенни. Дифференциальные уравнения и краевые задачи. Моделирование и вычисление с помощью Mathematica, Maple и MATLAB. М: ООО ИД «Вильямс», 2008. 1104 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, лабораторні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Cеместрове оцінювання: Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом, – 100 балів: Лабораторна робота 1 – 20/12 балів. Лабораторна робота 2 – 20/12 балів. Лабораторна робота 3 – 20/12 балів. Лабораторна робота 4 – 20/12 балів. Лабораторна робота 5 – 20/12 балів. Захист лабораторної роботи 1 – 5 передбачає здачу лабораторного проекту та відповіді на теоретичні питання за його темою. Підсумкове оцінювання у формі заліку: Залікові бали визначаються як сума оцінок/балів за всіма успішно оціненими результатами навчання, передбаченими даною програмою. Мінімальний пороговий рівень для сумарної оцінки за всіма компонентами становить 60% від максимально можливої кількості балів.
Мова викладання
Українська