Східні ремінісценції в українській літературі

Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Східні ремінісценції в українській літературі
Код дисципліни
ННД.14.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської / гінді / перської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та арабської/ гінді/ перської художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі арабських країн /Індії /Ірану та України.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Необхідною умовою доступу до курсу є такі компетентності студента: Знати: рекомендовані художні тексти; особливості літературної епохи; Вміти аналізувати їх у контексті розвитку літературно-культурних українсько- східних взаємин; визначати, оперуючи матеріалом, особливості, тип українського орієнтального дискурсу, постаті і твори; аналізувати жанрово-стильові, проблемно-тематичні особливості творів; викладати власні думки з приводу опрацьованого матеріалу; Володіти елементарними навичками порівняльного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Пропонована програма курсу «Східні ремінісценції в українській літературі» передбачає роботу із художнім, літературно-критичним матеріалом, що розкриває означені типи українського орієнталізму, показує основні його вектори, жанрову, тематичну, образну специфіку художніх творів, особливості діалогічності «свого» і «чужого» в них, форми ремінісценцій, їх функції, види ремінісцентних зв’язків: сюжетних, композиційних, жанрових, стильових, формотворчих тощо. Опрацьований матеріал показує українську літературу як відкриту художню систему з «рухомими принципами художнього письма, динамічними контактами ... та відкритим полем інтеркультурних взаємовідносин».
Рекомендована та необхідна література
1. Вавилонські гимни і молитви. Переклади з поясненнями Івана Франка. Львів, 1911. 2. Возняк М. С. Історія української літератури. У 2 частинах. Львів: Світ, 1992. 3. Історія української літератури. У восьми томах. К., 1967. 4. Мейзерська Т. С. Re-presence. Відлуння Сходу в українській літературі ХІХ ст. Одеса, 2009. 156 с. 5. Рахно К. Східні ремінісценції в українському фольклорі // Мовні та літературні зв'язки України з країнами Сходу. К., 2010. С. 59-98. 6. Рудницький Л. До феномена української літератури // Українознавство. 2001. No1. 7. Саїд Е. Орієнталізм. К.: Основи, 2001. 512 с. 8. Франко І. Передмова // І. Франко. Твори у 50 томах. Т. 33. К., 1983. С. 417-421. 9. Шерех Ю. Друга черга. К.: Сучасність, 1978. 389 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
підсумкове оцінювання: іспит. Підсумкове оцінювання у формі іспиту:  максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит);  на іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3; РН 2.1, РН 2.2, РН 2.3, РН 2.6; РН 3.2; РН 4.1, РН 4.2, РН 4.3.  іспит проводиться у формі письмової роботи, екзаменаційний білет складається із двох завдань: теоретичне питання (50%); практичне питання (аналіз художнього твору) (50%); кожне питання оцінюється максимально 20 балами.
Методи та критерії оцінювання
Заняття проводяться у вигляді лекційних і семінарських занять, з використанням інтерактивних методів навчання. Оцінювання упродовж семестру здійснюється відповідно до видів робіт та форм контролю, описаних у п. 7.1. Завершується дисципліна іспитом. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів, до складання іспиту не допускаються. Для студентів, які упродовж семестру не досягли рубіжного рівня оцінки (36 балів), для одержання допуску до іспиту необхідно обов’язково відпрацювати пропущені теми в письмовій формі та здати/надіслати їх електронною поштою викладачу, що проводить семінарські заняття. Максимальна оцінка за додаткові форми оцінювання не може перевищувати 40 % підсумкової оцінки (до 40 балів за 100-бальною шкалою). Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкового оцінювання (іспиту).
Мова викладання
Українська