Лінгвогеографія Китаю: культурологічний аспект

Освітня програма: Китайська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Лінгвогеографія Китаю: культурологічний аспект
Код дисципліни
ДВС.2.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН5, ПРН9, ПРН12. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів: Вступ до китайської філології, Лінгвокраїнознавство Китаю; 2. Знання теоретичних основ курсу Лінгвокраїнознавство Китаю;
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни полягає в тому, щоб познайомити студентів-китаїстів з географічним, етнічним та культурним районуванням території Китаю, з характерними рисами повсякденної культури народів сучасної КНР, насамперед етнічних китайців, а також з деякими найважливішими аспектами соціального і духовного життя, що утворюють специфічний етнічний вигляд цього народу. Лінгвогеографія Китаю є одним з найважливіших курсів в країнознавчій підготовці студента-синолога. Він продовжує знайомство студентів з географією, історією, культурологією та етнографією країни. Окрема увага приділяється такому аспекту як рекреаційна географія. Предметом вивчення курсу лінгвогеографії є мовні реалії, які пов’язані з географічними поняттями, особливостями національної культури, традиціями та звичаями народу – носія мови. Навчальна дисципліна «Лінгвогеографія Китаю: культурологічний аспект» є однією зі складових комплексної підготовки зі спеціальності «Філологія (східні мови та літератури (переклад включно))» за програмою «Китайська мова і література та переклад, англійська мова», вибірковий блок «Китаєзнавчі студії: лінгвокультурологія та переклад». У межах дисципліни визначається два змістових модулі. Мови викладання й оцінювання: українська, китайська.
Рекомендована та необхідна література
1. Лінгвокраїнознавство Китаю (навчальний посібник). – К.: «Задруга», 2009. – 160с. 2. The Land of the Five Flavors: A Cultural History of Chinese Cuisine, Thomas O. Höllmann, 2014, Columbia University Press 3. The Food of China, Anderson, E. N., Yale University Press, New Haven, 1988 4. The Rough Guide to China (Travel Guide), Rough Guides, 8th edition, 2017. — 1008 p. 5. Lonely Planet China 16 (Travel Guide), Lonely Planet, 16th edition,2022.— 1080 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: лекційні й семінарські заняття, що проводяться з використанням інтерактивних методів навчання, та самостійна робота. Основними видами роботи та, відповідно, об’єктами семестрового контролю є: відповідь на семінарському занятті, проєктні роботи. Детально заплановані освітні заходи та методи викладання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема теоретичної підготовки, що складає 40% від загальної оцінки, та практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом за аудиторну роботу та за самостійну роботу; у підсумку: у максимальному вимірі 60 балів, у мінімальному вимірі 36 балів. Завершується дисципліна іспитом. Критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
українська, китайська