Глобальні екологічні проблеми

Освітня програма: ТРАНСКОРДОННЕ ЕКОЛОГІЧНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО бакалавр 2022

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Глобальні екологічні проблеми
Код дисципліни
ОК 33
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати і розуміти основні види географічної діяльності, їх поділ в цілому та зокрема в галузі транскордонного екологічного српівробітництва.(ПРН2). Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області географічних наук для потреб транскордонних, національних, регіональних та локальних комплексних екологічних проєктів.(ПРН5) Аналізувати склад і будову природних і соціосфер, що входять до сфери інтересів транскордонних, регіональних та локальних проєктів на різних прос-торово-часових масштабах задля забезпечення успішного екологічного співробітництва.(ПРН9). Розуміти основні екологічні закони,правила та принципи охорони довкілля та риродокористування та застосовувати їх знання для реалізації проєктів транскордонного екологічного співробітництва(ПРН12). (ПРН13). (ПРН14) (ПРН15).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
2.1. Успішне опанування дисциплін «Основи геоекології», «Біогеогра- фія», «Економічна та соціальна географія світу». 2.2. Знати суть глобальних та регіональних геоекологічних проблем сучас- ного світу; розуміти основні світоглядні концепції світового розвитку; наслідки цих загроз для України та системні підходи щодо їх пом’якшення з урахуванням ролі основних груп населення. 2.3. Уміти усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократич- ного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, виявляти характер ан- тропогенного тиску в системі «людина - суспільство - природа», за умов недоста- тності інформації, знаходити необхідну інформацію в мережі Інтернет та аналізу- вати одержану інформацію з огляду на міжнародне екологічне співробітництво.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна присвячена вивченню загальносвітових проблем, по- глиблення теоретичних знань щодо стану світу на початку третього тисячоліття, формування у майбутніх фахівців гео-екологічного мислення і компетентностей. Окремими складовими дисципліни є висвітлення процесу зміни клімату та пов’язаних проблемних питань втрати біорізноманіття. Лекційні матеріали розк- ривають суть глобальних екологічних проблем та їх помякшення в процесі досяг- нення Цілей сталого розвитку. Наголос зроблено на проблемах зміні клімату, втрати біорізноманіття, забруднення світового океану і внутрішніх морів та дефі- циту водних ресурсів. Функціональний блок дисципліни передбачає опанування здатністю встановлю- вати зв‟язки з експертами неурядових та урядових організацій та інституцій в га- лузі транскордонного екологічного співробітництва; аргументовано відстоювати свої погляди у розв‟язанні професійних завдань виявляти і пояснювати принципи і методи організації господарської діяльності людини, зокрема в контексті її впливу на довкілля та природоохоронні території та шляхів досягнення Цілей Сталого Розвитку в Україні до 2030 року (ЦСР-30).
Рекомендована та необхідна література
1. Руденко Л. Г. "COME ON!" Географія: актуалізація на тлі світових трендів / Л. Г. Руденко, Є. О. Маруняк, І. Г. Черваньов // Укр. геогр. журн. – 2018. – 2 (102). 2. Проекти концепції сталого розвитку України: можливість їх удосконалення та застосування". Аналітична записка / Нац. інститут стратегічних дослі- джень [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.niss.gov.ua/articles/1566/ 3. «Стан світу 2002». Доп. Інституту Всесвітнього спостереження Ред. К. Флавін та ін.,-К. Інтелсфера, 2002, с. 3-22; с. 82-109; с.203-223. 4.Стан світу 2001. Доповідь Інституту Всесвітнього спостереження про прогрес до сталого суспільства Л. Браун та інші, пер. з англ. Київ. Інтелсфера 2001 -283 с. 5.Стан світу 2000. Доповідь Інституту Всесвітнього спостереження про прогрес до сталого суспільства Л. Браун та інші, переклад з англійської Київ. Інтелсфера 2000 –312с. 6.Андрусевич А. Довідник чинних міжнародних договорів України у сфері охорони довкілля / А. Андрусевич,
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція,практичне заняття
Методи та критерії оцінювання
Тестування (GOOGLE–форми) бліц-опитування,
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Валерій Петрович Михайленко
Фізичної географії та геоекології
Географічний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Фізичної географії та геоекології
Географічний факультет