Історія літератури Давнього Сходу

Освітня програма: «Зарубіжна література та англійська мова: теорія і методика навчання»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія літератури Давнього Сходу
Код дисципліни
ОК 01.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 15, ПРН 16, ПРН 17, ПРН 22, ПРН 25. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Вступ до літературознавства», «Історія античної літератури». Студенти повинні уміти формулювати власні думки і судження на основі теоретичних знань із курсу історії зарубіжної літератури; аналізувати жанрово-стильові особливості творів; виділяти проблемно-тематичні особливості літературного руху; систематизувати літературні факти та явища, давати їм об’єктивну оцінку; самостійно аналізувати та досліджувати окремі аспекти літературного процесу.
Зміст навчальної дисципліни
Завданням курсу є прилучити студентів до літературно-естетичних цінностей Сходу, показати, що древні цивілізації зайняли належне місце у процесі розвитку світової літератури, у тому числі й української. Курс охоплює пам’ятки Сходу від найдавніших часів, східної античності до періоду раннього і зрілого Середньовіччя. Програмою передбачено знайомство із трьома найголовнішими культурно-історичними зонами і, відповідно, пам’ятками античного Сходу, класичних східних літератур періоду раннього і зрілого Середньовіччя. Програма передбачає також звернення до студій українських орієнталістів, перекладів, які тривалий час залишалися непоміченими, а також можливість використання здобутих знань в інших університетських курсах.
Рекомендована та необхідна література
Білецький О. З передмови упорядника до першого видання // Антична література. Хрестоматія. К., 1968. Зарубіжна література. Матеріали до вивчення літератур Сходу / упоряд. Л. Грицик. К.: ВЦ «Київський університет», 2006. Козлик І. Світова література доби Середньовіччя та епохи Відродження. Івано-Франківськ: Симфонія Форте, 2011. Маланюк Є. До проблеми класифікації культур («Схід – Захід») // Основа. 1997. № 33 (11). На ріках Вавілонських: З найдавнішої літератури Шумеру, Вавілону, Палестини / упоряд. М. Москаленко. К.: Дніпро, 1991. Пилип’юк О. Поетологічні парадигми: Схід – Захід. К.: Академія, 2012. Рубель В. Історія Середньовічного Сходу. К.: Либідь, 2011. Руссова С. Джерело перлин. Поетика східних літератур. К.: Фенікс, 2000. Саїд Е. Оріенталізм / пер. з англ. В. Шовкун. К.: Основи, 2001. Курціус Е.Р. Європейська література і латинське середньовіччя. Львів: Літопис, 2007. Мегела І. Література європейського Середньовіччя. К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2016.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи охоплюють лекції, семінарські заняття, самостійну роботу студентів. До методів викладання належать відповіді на семінарських заняттях, доповіді (аналіз наукової літератури), контрольні роботи з відкритими відповідями, лабораторні роботи з інтернет-ресурсами та підсумкова контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік. Оцінка формується як сума балів, набраних у процесі засвоєння матеріалу з усіх тем курсу. Студент може набрати max 100 балів: max 14 за усні відповіді на семінарських заняттях, max 15 за доповіді (аналіз наукової літератури), max 16 за контрольні роботи з відкритими відповідями, max 35 за лабораторні роботи з інтернет-ресурсами, max 20 за підсумкову контрольну роботу. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів (60), отримують – «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів (60), отримують – «не зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість. Підсумкове оцінювання результатів навчання здійснюється за єдиною 100-бальною шкалою: Зараховано: 60-100; Не зараховано: 0-59.
Мова викладання
Українська