Історія української літератури. Частина 6. Література I пол. ХХ ст.

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія української літератури. Частина 6. Література I пол. ХХ ст.
Код дисципліни
ОК 09.06
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 5. Оперує базовими категоріями та поняттями спеціальності. ПРН 13. Знає сучасні філологічні й дидактичні засади навчання української мови та літератури, мовні норми, соціокультурну ситуацію розвитку української мови, особливості використання мовних одиниць у певному контексті, мовний дискурс художньої літератури й сучасності, провідні тенденції розвитку літературного процесу в Україні. ПРН 14. Пояснює особливості розвитку української мови та літератури, специфіку перебігу літературного процесу в Україні в культурному контексті, зміст естетичних теорій, методів, напрямів, течій, стилів, жанрів; твори української класики й сучасності у взаємозв’язках зі світовою літературою й культурою; порівнює мовні й літературні факти, явища, визначає їхні подібності й відмінності. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення дисципліни студенти повинні попередньо опанувати курси «Історія української літератури. Частина 1. Вступ до літературознавства»; «Частина 2. Давня література»; «Частина 3. Література І половини ХІХ століття»; «Частина 4. Література ІІ половини ХІХ ст.»; «Частина 5. Література кінця ХІХ – поч. XX ст.». Також студенти повинні знати зміст творів, передбачених програмами зазначених вище курсів; володіти елементарними навичками реферування вітчизняних джерел та джерел світової літератури; критично оцінювати літературознавчі праці; уміти аналізувати програмовий текст; працювати з першоджерелами; визначати роль і значення літературної постаті у контексті певної літературної доби, враховуючи світовий літературний контекст.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна має на меті сформувати у студентів знання про тенденції та основні факти розвитку українського літературного процесу; літературну дискусію 1925 року та її наслідки, тенденції розвитку поезії, прози і драматургії в Україні у першій половині XX ст. Курс складається з 2-х змістових модулів, зосереджених на вивченні особливостей розвитку таких напрямів, як модернізм, авангардизм, футуризм, соціалістичний реалізм та ін. Форма підсумкового контролю – іспит.
Рекомендована та необхідна література
1. Гординський Я. Літературна критика підсовєтської України. – Л.,1939. 2. Донцов Д. Дві літератури нашої доби. – Л.,1991. 3. 20-роки: Літературні дискусії, полеміки. – К.,1991. 4. Жулинський М. Із забуття – в безсмертя / Микола Жулинський. – К., 1990. 5. «З порога смерті...» Письменники України – жертви сталінських репресій. – К.,1991. 6. Ільєнко І.О. У жорнах репресій: про українських письменників (за архівами ДПУ-НКВС). – К.,1995. 7. Історія української літератури ХХ століття: У 2 книгах. – К.,1988. 8. Єфремов С. Історія українського письменства / Сергій Єфремов. – К. : Феміна, 1995. – 688 с. 9. Зеров М. Українське письменство / Микола Зеров. – К. : В-во Соломії Павличка «Основи», 1997. – 1301 с. 10. Ковалів Ю. «Празька школа»: на крутосхилах «філософії чину». – К., 2001. 11. Ковалів Ю. Скрипторій. – Біла Церква, 2004. 12. Ковалів Ю. Історія української літератури: Кінець ХІХ – поч. ХХІ ст. В 10-ти т. / Юрій Ковалів. – К. : ВЦ «Академія». – Т. 1. – 512 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс поєднує такі форми навчання: лекції, практичні заняття та самостійну роботу. Основними видами роботи, до яких залучені студенти та які оцінюються упродовж семестру, є: усна відповідь на практичних заняттях (в тому числі виступ з презентацією, написання реферату та ін.) та модульна контрольна робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 60 балів та мінімально – 36 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр фoрмується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 60 балів, мінімум - 36 балів) та балів підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум - 40 балів, мінімум – 24 бали). Семестровий контроль спрямований на оцінювання усних відповідей на практичних заняттях (36 балів) та модульних контрольних робіт (24 бали). Формат іспиту – письмовий. Екзаменаційний білет складається із двох теоретичних питань з історії української літератури першої половини ХХ століття; кожне питання оцінюється максимально 20 балами. Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська