Контроль і оцінювання результатів навчання

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Контроль і оцінювання результатів навчання
Код дисципліни
ВК.2.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
РН 5. Оперує базовими категоріями та поняттями спеціальності. РН 8. Добирає і застосовує сучасні освітні технології та методики для формування предметних компетентностей учнів і здійснює самоаналіз ефективності уроків. РН 20. Володіє методами й методиками діагностування навчальних досягнень учнів з української мови та літератури; уміє здійснювати педагогічний супровід самовизначення учнів. ПРН: 39.2 Орієнтується в плануванні, проведенні контролю, розробленні тестових завдань в умовах профільного навчання мов і літератур.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Вивчення навчальної дисципліни «Контроль і оцінювання у навчанні мов і літератур» базується на попередньому опануванні дисциплін, таких як «Історія української мови», «Сучасна українська мова», «Англійська мова», «Українська література», «Культурологія», «Філософія», «Педагогіка». Для успішного засвоєння дисципліни студенти повинні мати знання з методики навчання мов і літератур у середній школі, знати основи педагогіки, мати загальне уявлення про цілі, об’єкти, функції, методи, принципи контролю.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна покликана забезпечити формування формування у студентів-філологів професійної компетентності – знань, умінь і навичок – використання різних видів оцінювання та процедури перевірки знань учнів з дисциплін українська мова і література в середній школі; розвинути уміння розробляти тестові завдання/тести для перевірки лексико-граматичних навичок і вмінь англомовного читання, аудіювання, письма та говоріння. Дисципліна розглядає контроль та оцінювання у навчанні мов і літератур учнів середньої школи, що сприяє формуванню здатності вирішувати проблеми, пов’язані з процесом навчання зазначених дисциплін. Курс складається з 1-го змістового модуля, що зосереджується на підготовці майбутніх педагогів до планування контролю та розроблення тестових завдань в умовах профільного навчання мов і літератур. Дисципліна завершується заліком.
Рекомендована та необхідна література
1. Квасова О.Г., Гнаповська Л.В. Language testing: known and unknown// Іноземні мови. – 2008. – № 2. –C.10-19 2. Квасова О.Г., Гнаповська Л.В. Оцінювання вмiнь читання: з досвіду пілотування тестових завдань в межах Проекту незалежного тестування з іноземних мов // ІМ. – 2007. – № 2. – С. 3-10. 3. Квасова О.Г., Гнаповська Л.В. Як готувати учнів до тестування вмінь рецептивних видів мовлення// Іноземні мови. – 2008. – № 1 . – C.10-19. 4. Квасова О.Г Основи тестування іншомовних навичок і вмінь/ Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Ленвіт, 2009.– 119 с. 5. Квасова О.Г Learning to ensure good testing practice // Іноземні мови. – 2011. – №1. – С.62- 66. 6. Квасова О.Г Розробка тестових завдань для розвитку і контролю умінь англомовного аудіювання у вищому навчальному закладі// ІМ.– 2013. – №2 (74). – С. 19-23.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс викладається українською мовою та поєднує так форми навчання: лекційні та практичні заняття, самостійна робота, проєктні технології. Основними видами роботи, до яких залучені студенти та які оцінюються упродовж семестру, є: відповідь на практичному занятті, груповий/ індивідуальний проєкт, модульна контрольна робота, залікова контрольна робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології. Завершується дисципліна заліком.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 100 балів, мінімум - 60 балів) Семестровий контроль спрямований на оцінювання відповідей на практичних заняттях (20 балів), модульних контрольних робіт (20 балів), проєктів (40 балів) та залікової контрольної роботи (20 балів). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "не зараховано". Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська