Методика навчання української мови в середній школі ІІ ступеня з курсовою роботою

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика навчання української мови в середній школі ІІ ступеня з курсовою роботою
Код дисципліни
ОК 18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 2. Знає закономірності розвитку особистості, вікові особливості учнів, їхню психологію та специфіку сімейних стосунків. ПРН 3. Знає та розуміє принципи, форми, сучасні методи, методичні прийоми навчання предмета в закладах загальної середньої освіти (рівень базової середньої освіти). ПРН 4. Знає та розуміє особливості навчання різнорідних груп учнів, застосовує диференціацію навчання, організовує освітній процес з урахуванням особливих потреб учнів. ПРН 5. Оперує базовими категоріями та поняттями спеціальності. ПРН 7. Застосовує міжнародні й національні стандарти та досвід у професійній діяльності. ПРН 8. Добирає і застосовує сучасні освітні технології та методики для формування предметних компетентностей учнів і здійснює самоаналіз ефективності уроків. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення дисципліни студенти попередньо мають опанувати навчальні дисципліни: «Сучасна українська мова», «Педагогіка», «Психологія», а також повинні володіти українською мовою в ситуаціях академічної комунікації, добре орієнтуватися в структурі української мови, володіти жанрами усного та писемного мовлення; мати базові знання з педагогіки, зокрема, дидактики; знати основні аспекти вікової психології.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна покликана забезпечити формування методичної компетентності майбутніх вчителів. Курс зосереджується на формуванні умінь застосування технологій, підходів, методів та засобів навчання української мови; застосовування вітчизняного та світового досвіду у викладанні української мови та здійсненні контролю та корекції знань, навичок та вмінь учнів; здатності вирішувати проблеми, пов’язані з процесом навчання української мови та адаптуватися до змін в освітньому просторі. Дисципліна складається з 4-х модулів та охоплює теоретичний блок – засадничі положення методики навчання української мови як науки; теоретичні основи навчання мовних аспектів та видів мовленнєвої діяльності; а також практичний – розробка прийомів навчання та контролю, а також курсову роботу. Дисципліна завершується іспитом.
Рекомендована та необхідна література
1. Караман С. Методика навчання української мови в гімназії / С.О. Караман. К. : Ленвіт, 2000. 272 с. 2. Методика навчання рідної мови в середніх навчальних закладах: Підручник для студентів– філологів / За ред. М. Пентилюк. К.: Ленвіт, 2009. 400 с. 3. Пентилюк М. Методика навчання української мови у таблицях і схемах: навч. посіб. / М. І. Пентилюк, Т. Г. Онукевич. К. : «Ленвіт», 2006. 134 с. 4. Практикум з методики навчання української мови в загально-освітніх закладах: модульний курс : Посібник для студентів пед. університетів та інститутів / Кол. авторів за ред. М. І. Пентилюк. К.: Ленвіт, 2011. 366 с. 5. Шовковий В. М., Лавренчук Ю. С. Практикум з методики навчання української мови в школі / В’ячеслав Миколайович Шовковий, Юлія Сергіївна Лавренчук. К.: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2022. 97 с. // https://drive.google.com/file/d/1QoORAw7G1RN1ZTj6QHDxsZPctIhej6cT/view .
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс вивчається протягом двох семестрів та поєднує так форми навчання: лекційні, практичні заняття та самостійна робота. Основними видами роботи, до яких залучені студенти та які оцінюються упродовж семестру, є: виконання практичних завдань, підсумкова КР, курсова робота. За виконання передбачених видів робіт у завершальному семестрі студент максимально може набрати 60 балів та мінімально – 36 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 60 балів, мінімум - 36 балів) та балів підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум - 40 балів, мінімум – 24 бали). Семестрову кількість балів формують бали: практичні заняття (21 бал), курсова робота (20 балів), підсумкова контрольна робота (19 балів). Іспит проводиться у формі письмової роботи; екзаменаційний білет складається із чотирьох теоретико-практичних завдань, кожне з яких оцінюється максимально 10-ма балами. Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська