«Лексикографічна традиція Китаю»

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: китайська мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
«Лексикографічна традиція Китаю»
Код дисципліни
ДВС 2.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 11, ПРН 16, ПРН 19.2, ПРН 20.2Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні попередньо опанувати курси: «Практичний курс східної мови (китайська)», «Вступ до китайської філології», «Лінгвокраїнознавство», «Основи мовознавства» тощо; знати лінгвістичну термінологію та основні закони мовного розвитку в обсязі, необхідному для належного опрацювання теоретичних та прикладних питань у межах дисципліни; володіти практичними навичками роботи з лексикографічними джерелами різного виду та формату
Зміст навчальної дисципліни
1. Мета дисципліни: поглиблене вивчення лексикографічного надбання Китаю у контексті основних напрямів дослідження китайського мовознавства та осмислення лексикографічних тенденцій та перспектив в умовах активізації глобалізаційних процесів і технічного прогресу.Анотація. Курс «Лексикографічна традиція Китаю» включає 2 змістові модулі Дисципліна завершується заліком. Модуль 1 спрямований на поглиблення знань студентів стосовно зародження і розвитку лексикографічної традиції в давньому Китаї; аналізуються знакові лексикографічні джерела «尔雅», «方言», «说文解字», «释名» з погляду структури, систематизації лексичного матеріалу, коментарів тощо. Модуль 2 спрямований на поглиблення знань з китайської фонології та способів відображення звукового складу китайських слів-ієрогліфів у словниках. Розглядаються також перекладні словники та джерела енциклопедичного штибу. Дисципліна завершується заліком.
Рекомендована та необхідна література
1.Костенко С.О. Словник Шовень в історії розвитку китайської писемності // Вісник КНУ ім. Тараса Шевченка. Східні мови та літератури. – №2. – 1999. – С. 43-46.2.词汇学词典学研究 / 周荐著. – 北京: 商务印书馆, 2004. 3.汉语语汇学 / 温端政 著. – 北京: 商务印书馆, 2005. 4.现代汉语词汇研究 / 曹炜 著. – 北京: 北京大学出版社, 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: лекції, практичні заняття та самостійна робота. Основними видами роботи та відповідно об’єктами семестрового контролю є: аудиторна робота (усні відповіді), пошуково-реферативна робота (доповідь), проєктна робота (презентація) та модульна контрольна робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум – 100 балів, мінімум – 60 балів) і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді рефератів або ж написання контрольної роботи. Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська, китайська