Комплексна дисципліна "Майстерні літературної творчості" : Частина 4. Майстерня драматургії

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна "Майстерні літературної творчості" : Частина 4. Майстерня драматургії
Код дисципліни
ОК.23.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 5 Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН 6 Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для розв’язання складних спеціалізованих завдань і проблем професійної діяльності. ПРН 14 Використовувати українську та англійську мови – в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя. ПРН 18 Мати навички управління комплексними діями або проєктами при розв’язанні складних проблем у професійній діяльності в галузі обраної філологічної спеціалізації та нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. ПРН 20 Створювати художні тексти різних жанрів і стилів (поетичні, прозові, драматургічні).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів «Основи літературознавства», «Вступ до спеціальності», «Майстерня поезії», «Майстерня прози», «Сучасний літературний процес: теоретичний аспект», «Усна народна творчість». 2. Знання української класичної драматургії, володіння базовими навичками літературознавчого аналізу, інтерес до театрального життя.
Зміст навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни є подальше ознайомлення студентів з основами літературної творчості, зокрема, теорією і практикою драматургічного письма; через розуміння логіки драматичних жанрів, засвоєння основних законів драматургії; через прагнення висловлювати власні ідеї в художній формі літературного твору, формування умінь і навичок практичного драмопису як основи театральної вистави. Дисципліна викладається протягом одного семестру у межах КД «Майстерні літературної творчості», у нерозривному зв’язку з курсами «Кіносценарій як літературна творчість», «Теорія і практика редагування», і спрямована на роботу з художньою мовою як матеріалом для вираження формозмісту драматургічного твору письменником – учасником літературної й театральної комунікації. Дисципліна передбачає аудиторну роботу у формі практичних занять та самостійну роботу, спрямовану на вивчення практичних посібників, критичне прочитання сучасної драматургії, творчі завдання з драмопису. Протягом вивчення дисципліни студенти опановують секрети побудови драматургії, редагують написане, слухають майстер-класи драматургів, режисерів, акторів, здійснюють першу ігрову реалізацію своїх текстів.
Рекомендована та необхідна література
1. Липківська А. Світ у дзеркалі драми. Київ:Кий, 2007. 356с. 2. Мамонтов Я. Театральна публіцистика. Київ, Мистецтво, 1967. С.25-215. 3. Обертинська А. Основи теорії драми та сценарної майстерності: Навчальний посібник. К.,2002.132с. 4. Паві П. Словник театру. Львів, 2005. 5. Стайн Дж. Сучасна драматургія в теорії та театральній практиці. В 3-х томах. Львів: Вид-во ЛНУ ім. І.Франка. 6. Хоменко І. Оригінальна радіодрама: Навчальний посібник. К., 2002. 7. Шаповал, М. Поворотний момент: зміна форм репрезентації художньої біографії в сучасній драматургії. Курбасівські читання. 2020.№15 8. Шаповал М., Іншість Неди Нежданої: автор-персонаж та читач-персонаж як внутрішньотекстові проекції суб’єкта мовлення драматичного твору. https://www.dramaworld.pp.ua/mar-yana-shapoval 9. Шаповал М., Драма про Шевченка: інтермедійний ключ розуміння. Слово і час. 2013. №8. с.65-71.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи протягом семестру: усна відповідь, доповнення, коментарі, участь у дискусії, творче завдання (есей, рецензія, відгук,), творча вправа, авторський текст малої форми (монолог, етюд, сцена) та великої форми (п’єса). Методи викладання: практичне заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка (макс. - 100 балів) за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує роботу на занятті й самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу та навчальної літератури для підготовки до аудиторної активності, а саме усних відповідей, доповнень, творчих вправ) та за самостійну роботу (творчі завдання, написання авторських текстів тощо). Усна або письмова відповідь оцінюється максимально 3/мінімально (для позитивної оцінки) 2; доповнення, коментарі, участь у дискусії - макс.2/мін. 1; творча вправа - макс.5/мін. 3; творче завдання (есей, рецензія, відгук) - макс.10/мін.6; авторський текст (літературно-художній твір) малої форми (монолог, сцена) - макс.10/мін. 6.; авторський текст великої форми (п’єса) - макс.20/мін. 12. Завершується дисципліна заліком. Шкала відповідності оцінок: «Зараховано» – 60-100, «Не зараховано» – 0-59
Мова викладання
Українська