Комплексна дисципліна "Майстерні літературної творчості" : Частина 1. Вступ до спеціальності

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна "Майстерні літературної творчості" : Частина 1. Вступ до спеціальності
Код дисципліни
ОК.23.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 4 Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства. ПРН 11 Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та англійською мовами. ПРН 14 Використовувати українську та англійську мови – в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя. ПРН 20 Створювати художні тексти різних жанрів і стилів (поетичні, прозові, драматургічні).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання на рівні програми основної школи теоретичних основ художньої літератури, історії української та зарубіжних літератур; 2. Володіння базовими навичками літературознавчого аналізу та інтерпретації літературного тексту. 3. Володіння елементарними навичками реферування наукового тексту.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - з′ясувати феномен літературної творчості як предмет навчання і творчий проєкт, дати розуміння природи творчості як емоційної та раціональної діяльності, виявити моральні стимули літературної творчості, опанувати складники творчого процесу, свідомі й несвідомі елементи мистецького акту, ознайомитися із засадами теоретико-технічної підготовки письменника, його літературної майстерності. Це пропедевтичний курс, що має адаптувати студентів різного рівня творчої спроможності до продуктивної роботи в межах комплексної дисципліна «Майстерні літературної творчості», дати загальне розуміння творчої діяльності та її чинників, зовнішніх і внутрішніх, свідомих та несвідомих, соціальних та індивідуально-психологічних. Вивчення практичних посібників, критичне прочитання художніх і публіцистичних текстів, творчі завдання з художнього письма формують у студентів стабільне усвідомлення, що творча особистість не може обійтися без добре розвиненої уяви, інтуїції, загальної ерудиції, уміння оперативно відгукуватися на актуальні питання, глибоко і майстерно проникати в суть подій і явищ, правдиво узагальнювати їх з погляду загальнолюдських, державних і національних інтересів. У межах дисципліни студенти опановують секрети написання поетичних та прозових творів, редагують написане, запозичують досвід українських (майстер-класи) та зарубіжних письменників, навчаються сміливо, цікаво й переконливо висловлювати власні думки.
Рекомендована та необхідна література
1. Білоус П. Психологія літературної творчості: навч. посіб. Київ: Академвидав. 2014. 216 с. 2. Наєнко М. Інтим письменницької праці. З лекцій про специфіку літературної творчості. Київ: Педагогічна преса, 2003. 280 с. 3. Парандовський Я. Алхімія слова. Київ : Дніпро, 1991. 374 с. 4. Пиши сильно: практичні вправи, поради, теорія. Київ, Пабулум, 2017. 240 с. 5. Романець В. Психологія творчості. К.: Либідь, 2004. - 288 с. 6. Семків Р. Як писали класики: поради, перевірені часом. Київ, Пабулум, 2016. 240 с. 7. Якубський Б. Наука віршування. К., 2007, 207с. 8. Етимологічний словник української мови у 7 т.// "Наукова думка", Київ - 1982-2006. 9. Словник української мови у 11 т.// "Наукова думка", Київ - 1970-1985. 10. Акуленко А. Побачити свої зірки в калюжі. Київ, 2017. 272 с. 11. Даниленко В. Лісоруб у пустелі: Письменник і літературний процес. Київ: Академвидав. 2008. 352 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи протягом семестру: усна відповідь, доповнення, коментарі, участь у дискусії, творче завдання (есей, рецензія, відгук, презентація, постер), творча вправа, авторський текст малої форми Методи викладання: практичне заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує роботу на занятті й самостійну роботу з опрацювання навчальної літератури для підготовки до аудиторної активності) та за самостійну роботу (творчі завдання, написання авторських текстів тощо). Усна або письмова відповідь оцінюється максимально 3/мінімально (для позитивної оцінки) 2; доповнення, коментарі, участь у дискусії - макс.2/мін. 1; творча вправа (усна або письмова) - макс.5/мін. 3; творче завдання (есей, рецензія, відгук, презентація, постер) - макс.10/мін.6; Авторський текст (літературно-художній твір) малої форми (вірш, шкіц, етюд) - макс.10/мін. 6. Завершується дисципліна заліком. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – "не зараховано".
Мова викладання
Українська