Друга східна мова (перська). Практичний курс

Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Друга східна мова (перська). Практичний курс
Код дисципліни
ДВС.1.11.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН 23. Мати базові знання другої східної мови (перської).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни «Основи мовознавства»; знання граматичної термінології української мови, основ західноєвропейської мови.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – дати студентам базові знання з перської мови, а саме: навчити перської фонетики, виробити навички читання та письма перською мовою, познайомити з основами нормативної граматики перської мови, дати базовий лексичний запас, створивши тим самим підґрунтя, достатнє для а) розуміння нескладних перських текстів; б) розвитку мовленнєвих навичок; в) застосування одержаних знань з перської мови у професійній діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Восканян Г. А. Русско-персидский словарь. Тегеран, 2006. 2. Иванов В. Б., Гладкова Е. Л. Учебник персидского языка, Часть ІІ. М., 2004. 3. Мазепова О.В. Перська мова: базовий рівень. К., 2020. 4. Овчинникова И.К. Учебник персидского языка. М., 2002. 5. Персидско-русский словарь в 2-х томах. Под ред. Ю. А. Рубинчика. М., 1983. 6. Рубинчик Ю. А. Грамматика современного персидского литературного языка. М., 2001. 7. Asgari, Mehnaz. Learning Persian vocabulary, 3 books. Tehran, 2005. 8. Saffar Moqaddam, Ahmad. Persian language, 4 books. Tehran, 2011. 9. Sahrai, Rezamorad; Gharibi, Afsane. Mina (1). Tehran, 2018. 10. Zarghamian, Mehdi. Persian language. Training course, 3 vols. Tehran, 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Дисципліна передбачає лише практичні заняття, спрямовані на набуття студентами-арабістами фонетичних, лексичних і граматичних навичок перської мови у процесі активної роботи в аудиторії. Пояснення викладачем мовного матеріалу супроводжується постійним контролем засвоєння студентами лексичного і граматичного мінімумів шляхом їх усного опитування та організації письмових завдань, тестів, лексичних диктантів, самостійних та модульних контрольних робіт. Обов’язковим є виконання домашніх завдань, вправ на переклад, прописування за зразком.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: усні відповіді, письмові завдання, лексичні диктанти, вправи на переклад – 24/40 балів, модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі і передбачає: 1) письмовий переклад незнайомого тексту з перської мови на українську; 2) питання з граматики; 2) розмовна тема. Шкала відповідності оцінок: 90-100 балів – відмінно, 75-89 – добре, 60-75 – задовільно, 1-59 – незадовільно. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
українська, арабська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології