Методика викладання німецької мови та основи лінгводидактики
Освітня програма: Німецька філологія та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
            Назва дисципліни
        
        
            Методика викладання німецької мови та основи лінгводидактики
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ВБ.2.01
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2022/2023
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            5 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            3
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти.
ПРН6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності.
ПРН16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
ПРН18. Мати  навички  управління  комплексними  діями  або  проектами  при розв’язанні складних проблем у професійній діяльності в галузі обраної філологічної спеціалізації та нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
ПРН22.2. Знати і розуміти психолого-педагогічні та методичні засади формування німецькомовної комунікативної компетентності із застосуванням сучасних  освітніх технологій. 
ПРН25.2. Використовувати спеціальну термінологію у галузі лінгводидактики та галузевого перекладу.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Дистанційне навчання
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            Успішне опанування дисципліни «Практичний курс німецької мови» (у 1-4  семестрах), вивчення курсів “Теоретична фонетика” (у 4 семестрі); комплексної дисципліни “Класичне і сучасне мовознавство: Частина 1 “Латинська мова” (1 семестр), Частина 2 “Вступ до мовознавства” (2 семестр), «Лінгвокраїнознавство німецькомовних країн» (3 семестр). 
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Дисципліна ознайомлює студентів з методичними основами формування в учнів навичок і вмінь практичного володіння німецькою мовою; з особливостями організації й планування навчально-виховного процесу з німецької мови; формує понятійний та термінологічний апарат; розвиває навички практичного використання німецької мови в процесі професійної комунікації. Дисципліна є вибірковою та викладається у V семестрі в обсязі 90 годин (3 кредити), зокрема: лекції – 14 годин, практичні заняття – 28 годин, самостійна робота студентів – 48 год. Викладання і оцінювання здійснюється німецькою і українською мовами. Дисципліна передбачає 1 змістовий модуль, 1 модульну контрольну роботу; вивчення дисципліни завершується складанням іспиту. 
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
                1. Бігич О. Б. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика : підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін./ за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2013. – 590 с.
    2. Горобченко Н.В. Fremdsprachendidaktik: Neue Akzente («Дидактика іноземних мов: нові акценти»): Навчально-методичний посібник. / Н.В.Горобченко. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015. – 84 с. (німецькою мовою).
    3. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах. Підручник / Кол.авт.під кер.проф. С.Ю.Ніколаевої. - К.: Ленвіт, 2002.- 328с
    4. Пентилюк М.І. Актуальні проблеми сучасної лінгводидактики : збірник статей - К. : Ленвіт, 2011. - 256 с. 
    5. Didaktik und Methodik. Deutsch als FS.- Eine Einführung / hrsg. von Dr. G. Neuer.- Berlin: Langenscheidt, 1994.- 157 S.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекції, практичні заняття, самостійна робота.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Семестрове оцінювання:
1) Усна відповідь (висловлювання на тему), доповнення під час опитування / дискусії
2) Виконання практичних завдань
3) Презентація
4) Підготовка та захист проекту 
5) Модульна контрольна робота (тестування)
Підсумкове оцінювання 
Підсумкове оцінювання проводиться у формі комплексного іспиту.
Максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит);
Підсумкове оцінювання включає:
- Письмовий тест множинного вибору, що складається з 20 запитань, кожне з яких оцінюється в 1 бал - мін. 12 балів (позитивна оцінка), макс. 20 балів.
- Усне опитування (відповідь на 1 питання білету) - мін. 12 балів (позитивна оцінка), макс. 20 балів.
        
    
            Мова викладання
        
        
            українська, німецька
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
                            Лідія
                            Георгіївна
                            Кожедуб
                        
                        
                            Кафедра германської філології та перекладу 
Навчально-науковий інститут філології
                    Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра германської філології та перекладу
                    
                    
                        Навчально-науковий інститут філології