Вступ до мовознавства

Освітня програма: Переклад з німецької та англійської мов

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вступ до мовознавства
Код дисципліни
ННД.01.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти елементарними навичками аналізу та інтерпретації окремої мови на всіх рівнях її структури відповідно до начальних програм середньої школи – фонетичному, морфологічному, лексичному, фразеологічному, синтаксичному, стилістичному з урахуванням погляду на мову як найважливішого засобу людського спілкування, неодмінну ознаку етносу і нації; викладати свої знання досконалою українською літературною мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати у студентів знання основних положень теорії мови як суспільного і системно-структурного утворення, навчити застосовувати їх при аналізі конкретних мовних явищ у мовах світу, узагальнювати і концептуально викладати їх в усній і письмовій формах.
Рекомендована та необхідна література
Вступ до мовознавства : підручник [І.О.Голубовська, С.М.Лучканин, В.Ф.Чемес та ін.]; за ред. І. О. Голубовської. – К.: ВЦ «Академія», 2016. – 320 с. – (серія «Альма-матер»). Вступ до мовознавства. Ч.1. Навчальний посібник. – К.: Київський університет, 2007. – 99 с. Вступ до мовознавства. Ч.2. Навчальний посібник. – К.: Київський університет, 2010. – 223 с. Карпенко Ю. О. Вступ до мовознавства. 2-е вид. – К., Одеса: Либідь, 1991. – 280 с. Кочерган М. П. Вступ до мовознавства. – К: Академія, 2000. – 368 с. Кочерган М. П. Загальне мовознавство. – К: Академія, 2003. – 464 с. Основи мовознавства : підручник / І. О. Голубовська, С.М. Лучканин, В.Ф. Чемес та ін.; за заг. ред. І. О. Голубовської. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2018. –511 с. Селіванова О. О. Сучасна лінгвістика: напрями та проблеми: підручник. Полтава : Довкілля-К, 2008. - 712 с. Семчинський С.В. Загальне мовознавство. Вид. друге. – К.: АТ «ОКО», 1996. – 416 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи: лекція, семінарське заняття, самостійна робота. Заходи: бліцопитування, презентація, есей, рецензія, контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю: іспит За видами робіт студент може набрати таку кількість балів: бліцопитування; доповнення, рецензія – від 2 до 3 балів (6*3 = 18) есей – від 8 до 11 балів (11) презентація – від 8 до 11 балів (11) контрольна робота – від 7 до 10 балів (10*2=20) Підсумкове оцінювання (іспит) - 40 балів.
Мова викладання
Українська