Стратегії вивчення мультикультурного тексту в літератури США

Освітня програма: "Зарубіжна література та англійська мова: теорія та методика навчання"

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Стратегії вивчення мультикультурного тексту в літератури США
Код дисципліни
ВБ 1.4.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 20; ПРН 30.1 ПРН 31.1.; ПРН 36.1. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті «Профіль програми»
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Мета курсу – познайомити студентів-магістрів спеціалізації 014 з теоретичними засадами та навичками літературознавчого аналізу феномену мультикультурності в сучасній літературі США. Вивчення мультикультурності на прикладі літератури США 20- поч.21 ст., крім розширення знань студентів-магістрів, є важливим ресурсом формування в їхній свідомості та свідомості їхніх учнів засад толерантності до носіїв інших культур.
Зміст навчальної дисципліни
Майбутні вчителі зарубіжної літератури в профільній школі або в ЗСО вивчають творчий досвід афроамериканців та вихідців із корінних етносів, які давно інтегровані в літературні практики США (Модуль1). У темах Модуля 2 в центрі уваги – форми мовно-культурного діалогу в художніх текстах та есеїстиці митців азійсько-американської та мексикано-американської спільнот, які своєрідно інкорпорують у прозі та поезії новітні реалії життя іммігрантів у США та архетипи колективної культурної пам’яті своїх етносів та гендерних чи вікових груп.
Рекомендована та необхідна література
Денисова Т. Про феномен мультикультуралізму // Денисова Т. Історія американської літератури ХХ століття. К.: КМАкадемія, 2012. Денисова Т. Американський мультикультуралізм: коріння і крона // Мовні і концептуальні картини світу. Зб. наук праць. К.: ВПЦ- Київ.ун-т, 2003. Висоцька Н. Сходження на Золоту гору: штрихи до портрета азіато-американської літератури // Слово і час, 2001, № 9. Тейлор, Чарльз. Мультикультуралізм і „політика визнання”. К. : Альтерпрес, 2004. Шимчишин М. Гарлемський Ренесанс (Історія, теорія, поетика. Афро-американська самість). Тернопіль, 2010. Безіменна. Антологія амер. жіноч. прози. Л.: Кальварія, 2012. Жлуктенко Н. Трансформація епістолярного жанру в постмодерному романі Еліс Уокер „Цвіт багряний ”// Вісник Національного університету ім. Т. Шевченка. Іноземна філологія. Вип.37-38. 2004. Жлуктенко Н. „Зустріч мов” як стратегія мультикультурного художнього тексту.// Мовні і концептуальні картини світу. Вип.17. К.: ВПЦ „Київський університет”, 2006.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методологію лекцій (18 год.) курсу визначає полікритичний підхід: базові поняття дисципліни представлені у єдності соціокультурного ( питання генези дискурсивних форм), екзистенціального ( концептуалізація проблеми особистості, зокрема творчої), наратологічного підходів (стильова специфіка структури творів). У вступній лекції акцентовано вплив на мультикультурні студії сучасних теорій ідентичності (зокрема множинної ідентичності за М. Тлостановою та ін.). Характерні риси міжкультурної взаємодії в аналізованих текстах потребують залучення інтермедіальної критики. Семінари (10 год.) відбуваються за принципами активного навчання – у формі обговорення обов’язкових текстів теми. Пропуск концептуальних тем курсу відпрацьовується написанням рефератів обсягом 4-5 стор., за темами, погодженими з викладачем.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів поточного та підсумкового контролю. Форми поточного контролю охоплюють відповіді на семінарських заняттях (max 35/min 21 балів), підготовку індивідуальної презентації (max 10/min 6 балів ) та написання контрольної роботи (max 10/min 6 балів). Сумарно форми підсумкового контролю становлять max 60/min 36 балів. Форма підсумкового контролю – іспит ( max 40/min 21 балів). Для допуску до іспиту необхідно набрати min 36 балів. Для отримання позитивної оцінки з дисципліни оцінка за іспит має бути min 24 бали. Шкала відповідності оцінок За 100-бальною шкалою/ Оцінка за національною шкалою 90–100 5– Відмінно / Еxcellent (75/84) 85–89 4– Добре / Good (60–64) 65–74 3– Задовільно / Satisfactory 35–59 2– Незадовільно / Fail
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології