Російська мова у сучасних наукових парадигмах

Освітня програма: Російська мова та література (для іноземців) (мова навчання російська) / Русский язык и литература

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Російська мова у сучасних наукових парадигмах
Код дисципліни
ОК.05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями і школи в лінгвістиці. ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти російської мови.ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння російськоюмовою на рівні, який дозволяє спілкуватися в усіх сферах діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Предмет дисципліни – російське мовознавство у другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. Метою дисципліни є детальнийаналізсутностінауковоїпарадигми. Дисципліна знайомить з теорією та методологією сучасної антропології, демонструє становлення та формування нових лінгвістичних парадигм початку нашого століття: антропоцентричної, синергетичної та когнітивної, а також їх інтеграцію з класичними лінгвістичними парадигмами: порівняльно-історичною, системно-структурною та функціонально-комунікативною.
Рекомендована та необхідна література
1. Волков В.В. Основы филологии. Антропоцентризм. Языковая личность и прагматика текста. Курс лекций. Тверь: Издатель Кондратьев А.Н.,2013.147 с. 2. Крылова О.А., Ремчукова Е.Н. и др. Современные проблемы филологии. Учебное пособие. М: РУДН, 2008. 243 с. 3. Стернин И.А.,Бабушкин А.П. Когнитивная лингвистика и семасиология. Воронеж: ООО «Ритм», 2018. 4. Гендерные аспекты языка, сознания и коммуникации: коллективная монография / Научныередакторы А. В. Кирилина; М. В. Гаранович. Пермский государственный национальный исследовательский университет. М.: Издательский Дом ЯСК, 2022. 5. Современная политическая лингвистика / отв. ред. А.П. Чудинов. Екатеринбург : Урал. гос. пед. ун-т, 2011.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Пояснювально-демонстраційний метод, пошуковий, частково-пошуковий, метод проблемного викладу,комунікативні й інтерактивні методи (бесіда, дискусія).
Методи та критерії оцінювання
Уснавідповідь, участь у дискусіях, участь в обговоренні, письмові домашні завдання, МКР, залік.Критерії оцінювання кожного виду завдань див. у робочій програмі навчальної дисципліни, наприклад: Усна відповідь: 5 балів - повна відповідь, студент демонструєгрунтовнізнання з теми, логічнапобудовавідповіді, немаємовних і мовленнєвих помилок. 4 бали - відповідь неповна, в цілому правильна, студент знаєматеріал, алеприпускаєтьсямовних і мовленнєвих помилок, які сам виправляє або які не заважають розумінню висловлювання. 3 бали - відповідь неповна, студент частково розуміє й викладає матеріал,припускається мовних і мовленнєвих помилок, якізаважаютьрозуміннювисловлювання.
Мова викладання
російська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра української філології для іноземних громадян
Навчально-науковий інститут філології