Науковий образ світу

Освітня програма: Турецька мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Науковий образ світу
Код дисципліни
ННД.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 4. Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу “Вступ до університетських студій”.
Зміст навчальної дисципліни
У сучасному значенні наука – це сфера інтелектуальної людської діяльності, направлена на пошук істинних знань про навколишній світ, систематизацію отриманої інформації, вироблення методів взаємодії зі світом та можливості прогнозування його мінливості; побудову наукового образу світу. Також, наукою називають особливий спосіб пізнання світу. У більш широкому розуміння наука - динамічна система або сукупність об'єктивно істинних галузевих знань та соціальний інститут. Основними поняттями науки є: об'єкт науки; предмет науки; теорії; закони; методи дослідження; парадигми; концепції. Наукова картина (науковий образ) світу – це: особлива форма систематизації знань, отриманих у різних областях науки, сукупність уявлень людини про властивості й закономірності дійсності, що побудована в результаті узагальнення й синтезу наукових понять і принципів, сукупність відомостей про взаємозв’язок людини з дійсністю, з природою, суспільством, іншими людьми, уявлення про загальні закономірності Всесвіту. Основними методами дослідження, що використовуються в науці є: емпіричний - заснований на реальних експериментах і теоретичний – заснований на методах ідеалізації, переходу від абстрактного до конкретного. Результат наукових дослідженнь можна поділити на: фундаментальні - (іноді їх називають «чистими») в рамках яких світ пізнається безвідносно до того, наскільки можливо практичне використання отриманих знань і прикладні – орієнтовані на практику, застосовуючи до неї знання, отримані у фундаментальних науках, що служать безпосереднім потребам суспільства.
Рекомендована та необхідна література
1. Карпов Я.С. Концепції сучасного природознавства: підручник / [Я.С. Карпов, В. В. Кисельник, В. Г. Кремень та ін.] К.: Професіонал, 2004. 496 с. 2. Ніконова В.В. / Довідник з курсу «Науковий образ світу». Київ: 2018. 56 с. 3. Висоцький М.В./ Природознавство: науковий образ світу: текст лекцій. Київ: 2018. 143 с. 4. S. Hawking, L. Mlodinow, A Briefer History of Time. Bantam, 2008, 176 p. 5. S. Hawking, New Scientist: The Origin of (almost) Everything. Nicholas Brealey, 2016, 244 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття, консультації, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
У курсі передбачено 3 змістових модулі. Усі результати навчання оцінюються систематично, упродовж семестру, відповідно до тематичного плану лекційних занять. За обраною темою другого модуля студенти створюють есе до науково популярного фільму і надсилають його на перевірку (орієнтовно до 15 квітня). У кінці кожного модуля проводяться модульні контрольні роботи з тестовими завданнями та відкритими питаннями (орієнтовно на 7-му і 15-му навчальних тижнях семестру); бали за МКР додаються до суми балів за ЗМ. Сума балів за усі ЗМ обчислюється за принципом накопичення: максимум 100 балів, мінімум 60 балів. Оцінювання семестрової роботи: 1. Модульна контрольна робота №1: 15 - 25 балів. 2. Модульна контрольна робота №2: 15 - 25 балів. 3. Практична робота: 15 - 25 балів. 4. Модульна контрольна робота № 3: 15 - 25 балів.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра електрофізики
Факультет радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем