Підсумковий іспит з кримськотатарської мови і літератури та перекладу
Освітня програма: Кримськотатарська мова і література, англійська мова та переклад
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Підсумковий іспит з кримськотатарської мови і літератури та перекладу
Код дисципліни
ННД. 14
Тип модуля
Екзаменаційна комісія
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
ПРН1; ПРН7; ПРН8; ПРН9; ПРН10; ПРН11; ПРН12; ПРН14; ПРН16; ПРН17.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати:
- структуру філологічної науки та її теоретичні основи;
- граматичну будову, історичні періоди розвитку, діалектні та соціальні різновиди кримськотатарської мови;
- основні періоди розвитку кримськотатарської літератури від давнини до ХХІ ст.
Вміти:
- застосовувати в професійній діяльності знання про мову як особливу знакову систему, її природу, функції, рівні;
- застосовувати в професійній діяльності знання з теорії та історії кримськотатарської мови;
- здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз кримськотатарськомовних текстів різних стилів і жанрів;
- здійснювати українсько-кримськотатарський усний та письмовий переклад різностильових текстів.
Зміст навчальної дисципліни
Комплексне фахове випробування проводиться з метою виявлення професійних знань, вмінь та навиків випускників, які під час навчання досягли відповідного професійного рівня, необхідного для здійснення подальшої професійної діяльності як філологи та фахівці з кримськотатарської мови і літератури.Програма іспиту складається із питань курсів двох тематично-дисциплінарних циклів, завдання на переклад та розмовної теми. Кримськотатарське мовознавство: історія кримськотатарської мови, лексикологія кримськотатарської мови, етнокультурна специфіка кримськотатарської фразеології, синтаксис кримськотатарської мови, теоретична граматика кримськотатарської мови. Кримськотатарська література: кримськотатарський фольклор, середньовічна кримськотатарська література, нова кримськотатарська література. Державний іспит має на меті верифікацію знань та компетентностей, які набули випускники за час навчання у бакалавраті з відповідних галузей знань.
Рекомендована та необхідна література
1. Абдульваапов Н. Грёзы любви. Поэзия крымских ханов и поэтов их круга / Переводы С. Дружинина, составление, послесловие и комментарии Н. Абдульваапа. – Симферополь, 2003. – 72 с.
2. А. Кокиева. Къырымтатар ве четэль эдебияты (интегрирленген курс): 10-унджы сыныф талебелери ичюн дерслик : учебник / А. Кокиева; такъризджилер: Ф.А. Сеферова, Э.Э. Абибуллаева; рус тилинден терджиме эткенлер: Э. Шемьи-заде, А. Велиев, А. Кокиева. - Симферополь : Къырымдевокъувпеднешир, 2010. – 360 с.
3. Дерменджі О. Мевляна як феномен світової літератури / О. Дерменджі // Україна і Туреччина: Історія культурних зв’язків та співробітництво на сучасному етапі. К., 2011. С. 149-160.
4. Турецькі героїчні епоси. Дастани: збірник [пер. з турец. Ф.І. Арнаут, М.Г. Василенко, К.С. Шпорт]. К.: ВПЦ «Київ. ун-т», 2009. 167 с.
5. Халимоненко Г. Історія турецької літератури: підручник. К.: Київ.ун-т, 2000.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Консультація.
Методи та критерії оцінювання
Структура білета відображає комплексний характер іспиту і складається з чотирьох завдань. Перші два питання спрямовані на оцінювання знань студентів і мають теоретичний характер: перше – з галузі кримськотатарського мовознавства; друге – з кримськотатарської літератури. Третє завдання має практичний характер – переклад тексту з української кримськотатарською мовою – спрямоване на оцінювання вмінь студентів здійснювати письмовий переклад кримськотатарськомовних різножанрових текстів українською мовою. Четверте завдання – розмовна тема – спрямоване на оцінювання вмінь студентів гнучко й ефективно використовувати кримськотатарську мову в усній та письмовій формі для розв’язання комунікативних завдань у різних сферах життя. Критерії оцінювання. Максимальна кількість балів, які може набрати випускник, становить 100 балів. Максимально/мінімально можлива кількість балів за кожне питання білета: максимальний бал – 25; мінімальний бал – 18.
Мова викладання
Кримськотатарська, українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Ганна
Юріївна
Спотар-Аяр
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Володимир
Миколайович
Підвойний
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Сабріє
Едемівна
Сластьон
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Тетяна
Валеріївна
Нікітюк
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології