Методологія наукових досліджень з основами інтелектуальної власності

Освітня програма: Кримськотатарська філологія, англійська мова та переклад

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методологія наукових досліджень з основами інтелектуальної власності
Код дисципліни
ОК.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійсненняь професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі. ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 18. Презентувати результати свого дослідження науковій спільноті в наукових публікаціях чи виступах на конференціях, круглих столах, семінарах тощо.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу магістранти мають знати: основні методи лінгвістичних досліджень відповідно до базового рівня випускників бакалаврату. 2. Вміти пояснити специфіку основних загальнонаукових та вузькофахових лінгвістичних методів дослідження, передбачених курсом бакалаврату. 3. Володіти елементарними навичками організовувати та здійснювати самостійні наукові дослідження, дотримуючись вимог збереження інтелектуальної власності.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна викладається у першому семестрі (відповідно до навчального плану певної освітньої програми) в обсязі 90 навчальних годин (з них 16 год. лекцій, 14 год. семінарських занять і 60 год. самостійної роботи). Її предметом є сучасна методологія науки, сукупність методологічних засобів науки, зокрема філології, також право інтелектуальної власності та комерціалізація результатів інтелектуальної діяльності. Дисципліна складається з трьох змістових частин. Частина «Теоретичні засади філологічних досліджень» формує в студентів знання щодо чільних мовознавчих та/або літературознавчих напрямів та їх розвитку на вітчизняних і зарубіжних теренах, уявлення про розмаїття методологічних підходів у філології на сучасному етапі в цілому; сприяє засвоєнню навичок розпізнавання загальнонаукових аналітичних підходів; демонструє послідовну зміну домінанти головних наукових парадигм в історії філології. Частина «Методологія наукових досліджень» формує розуміння науки як дослідження, розкриває зміст понять «методологія», «методика», «методи дослідження», знайомить з конкретно-науковим, загально-науковим та філософським рівнями методології. Частина «Основи інтелектуальної власності» розкриває роль інтелектуальної власності як інтелектуального капіталу в соціально-економічному розвиткові суспільства та її місце в гуманітарній науці, ознайомлює з основними формами і механізмами комерціалізації результатів інтелектуальної діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Борисенко Н. Д. Методика проведення наукових досліджень: Навчально-методичний посібник. Житомир: Вид-во ЖДУ, 2010. 64 с. 2. Компанцева Л.Ф. Інтернет-лінгвістика. Навчальний посібник. Київ: Наук.-вид. відділ НА СБ України, 2009. 3. Левицький В. В. Квантитативні методи в лінгвістиці. Вінниця: Нова книга, 2007. 4. Мазур О. В., Подвойська О. В., Радецька С. В. Основи наукових досліджень. Вінниця: Нова книга, 2013. 119 с. 5. Материнська О. В. «Основи наукових досліджень»: конспект лекцій. Донецьк: ДонНУ, 2007. 60 с. 6. Материнська О. В. Завдання для самостійної роботи студентів з курсу «Основи наукових досліджень». Донецьк: ДонНУ, 2007. 30 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Усна відповідь, МКР, фронтальне опитування,презентації, реферати з теми, дискусія, конспектування, реферування,тестування для самоперевірки, інтерактивні завдання.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння), що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: 1. Усні відповіді: 15 - 25 балів. 2. Підсумкова контрольна робота: 4 - 10 балів. 3. Презентація (доповідь), реферати: 4 - 5 балів. 4. Контрольна робота: 4- 5 балів. 5. Залік: 60 - 100 балів.
Мова викладання
українська