Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності

Освітня програма: Педагогіка вищої школи

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності
Код дисципліни
ОК.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
РН2. Використовувати сучасні цифрові технології і ресурси у професійній, інноваційній та дослідницькій діяльності. РН9. Здійснювати пошук необхідної інформації з освітніх/педагогічних наук у друкованих, електронних та інших джерелах, аналізувати, систематизувати її, оцінюючи достовірність та релевантність. РН12. Планувати і виконувати теоретичні й експериментальні дослідження у сфері освіти/педагогіки, висувати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, дотримуватися принципів академічної доброчесності, РН13. Захищати інтелектуальну власність, здійснювати комерціалізацію результатів науково-дослідницької та проєктної діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне засвоєння змісту курсів ОК.04 «Педагогіка», ОК.05 «Педагогічна та професійна психологія», методи впливу на особистість в освітньому процесі, методи педагогічного дослідження; 2) вміти відбирати методи впливу на особистість в освітньому процесі, методи педагогічного дослідження в залежності від вирішуваних завдань в освітньому процесі; 3) володіння уміннями та навичками організації науково-педагогічного дослідження, формування основних регуляторів діяльності і поведінки у студентській групі.
Зміст навчальної дисципліни
У процесі вивчення дисципліни аналізуються: системна методологія та методологія конкретних науково-педагогічних досліджень; сутність, своєрідність освітньо-виховного процесу у ЗВО; тенденції, особливості науково-педагогічних досліджень в Україні та зарубіжних закладах вищої освіти; особливості функціонування педагогічних об’єктів; організація науково-дослідної діяльності студентів у ЗВО; можливості застосування знань з навчальної дисципліни на практиці. Формувати розуміння інтелектуальної власності, навчати здійснювати комерціалізацію результатів науково-дослідницької та проєктної діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1.Компетентнісно зорієнтована освіта: якісні виміри / В. О. Огнев’юк [та ін.]. Київ: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. 367 с. 2.Методика викладання у вищій школі: Навчальний посібник /В. В Каплінський. Вінниця: ТОВ «Ніланд ЛТД», 2015. 224 с. 3.Плахотнік О.В. та ін.. Технології соціально-педагогічних досліджень. Навчально-методичний посібник. К.: Інфодрук, 2014. 267 с.. 4. Рекомендації щодо формування структури навчальних планів підготовки докторів філософії (http://www.mon.gov.ua/ua/pr-viddil/1312/1390288033/1420024077/. 5.Професійно-педагогічна компетентність науково-педагогічного працівника: навчальний посібник /А. А. Марушкевич, Н. М. Кузьменко, О. В. Плахотнік, Є. С. Спіцин, М. В. Жиленко/ за заг. ред. докт. пед. наук, проф. А. А. Марушкевич. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2017. 112 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконання самостійних завдань, аналіз, виконання практичних завдань, контрольні завдання, рішення педагогічних задач, модульна контрольна робота Методи: лекція, семінарське заняття, підготовка аналітичних матеріалів, виступів, презентацій, підготовка доповідей, розв’язання практичних завдань, обговорення конфліктних ситуацій, обговорення рішень до практичних ситуацій, МКР.
Методи та критерії оцінювання
Опитування, виконання практичних завдань, презентація, рішення педагогічних задач, дискурс Оцінка і аналіз результатів навчальної і самостійної діяльності МКР: за кожну правильну відповідь 1 бал. Залік: мін. 24, мах 40 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Ольга Василівна Плахотнік
Кафедра педагогіки
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра педагогіки
Факультет психології