Євроінтеграційні стандарти вищої освіти
Освітня програма: Педагогіка вищої школи
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Євроінтеграційні стандарти вищої освіти
Код дисципліни
ВБ.3.3.2.3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
РН5. Організовувати освітній процес на основі студентоцентрованого, компетентнісного, контекстного підходів та сучасних досягнень освітніх, педагогічних наук, управляти навчально-пізнавальною діяльністю, об’єктивно оцінювати результати навчання здобувачів освіти.
РН7. Створювати відкрите освітньо-наукове середовище, сприятливе для здобувачів освіти та спрямоване на забезпечення результатів навчання.
РН8. Розробляти і викладати освітні курси в закладах вищої освіти, використовуючи методики, інструменти і технології, необхідні для досягнення поставлених цілей.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне засвоєння змісту курсів ОК. 06 «Світові системи вищої освіти», ОК.07 «Системний підхід у вищій освіті», ОК.12 «Історія розвитку університетської освіти»;
2) знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості;
3) розуміння критеріїв ефективності педагогічної діяльності, сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання в роботі з академічною групою та окремими студентами.
Зміст навчальної дисципліни
Порівняльний аналіз ступеневої системи вищої освіти України та країн ЄС, системи ліцензування та акредитації, системи освітніх стандартів і нової нормативної бази, що наближає національну систему вищої освіти до академічних традицій та сучасної практики європейських університетських систем. Встановлення зв’язків між змістом, формами, методами, прийомами, способами та засобами навчально-пізнавальної діяльності у вищій школі України та європейських закладів вищої освіти. Зміст включає наукові основи володіння методологією, методикою, формами, технологіями організації науково-дослідної роботи.
Рекомендована та необхідна література
1. Входження національної системи вищої освіти в європейський простір вищої освіти та наукового дослідження : моніторинг, дослідж.: аналіт. звіт / Міжнарод. благод. Фонд «Міжнар. і Фонд дослідж. освіт. політики»; кер. авт. кол. Т.В.Фініков. К.: Таксон,2012. 54 с. Бібліогр с.50-53.
2.Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості освіти в Європейському просторі вищої освіти (ESG). К.: ТОВ «ЦС». 2015. 32 с.
3.Професійно-педагогічна компетентність науково-педагогічного працівника: навчальний посібник /А. А. Марушкевич, Н. М. Кузьменко, О. В. Плахотнік, Є. С. Спіцин, М. В. Жиленко/ за заг. ред. докт. пед. наук, проф. А. А. Марушкевич. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2017. 112 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконання самостійних завдань, аналіз, виконання практичних завдань, контрольні завдання, рішення педагогічних задач, модульна контрольна робота.
Методи: лекція, семінарське заняття, підготовка аналітичних матеріалів, виступів, презентацій, підготовка доповідей, розв’язання практичних завдань, обговорення конфліктних ситуацій, обговорення рішень до практичних ситуацій, МКР.
Методи та критерії оцінювання
Опитування, виконання практичних завдань, презентація, рішення педагогічних задач, дискурс
Оцінка і аналіз результатів навчальної і самостійної діяльності
МКР: за кожну правильну відповідь 1 бал.
Залік: мін. 24, мах 40 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Ольга
Василівна
Плахотнік
Кафедра педагогіки
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра педагогіки
Факультет психології