Методика навчання географії природознавства в ЗЗСО

Освітня програма: Географія 2022 (бакалавр)

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Методика навчання географії природознавства в ЗЗСО
Код дисципліни
ОК.20
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 3. Знати та розуміти принципи, форми, сучасні методи, методичні прийоми навчання предмета в ПРН 4. Знати та розуміти особливості навчання різнорідних груп учнів ПРН 5. Уміти оперувати базовими категоріями та поняттями спеціальності. ПРН 8. Добирати і застосовувати сучасні освітні технології та методики для формування предметних компетентностей учнів і здійснювати самоаналіз ефективності уроків. ПРН 9. Володіти формами та методами виховання учнів на уроках і в позакласній роботі ПРН 14. Пояснювати просторову диференціацію географічної оболонки і географічного середовища ПРН 15. Описувати основні механізми функціонування природних і суспільних територіальних комплексів ПРН 16,17,22,23, 26, 27
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування дисциплінами загально-географічного змісту цієї освітньо-професійної програми, зокрема, такими як: «Дослідження рельєфу та геологічної будови», «Основи метеорології», «Основи гідрології», «Географічні дослідження ґрунтово-рослинного покриву», «Основи біогеографії», «Картографічний метод в навчанні географії», «Математико- статистичні методи в географії», «Географія материків і океанів», «Суспільна географія», та загально-педагогічного змісту, зокрема, такими як: «Організація роботи вчителя географії», «Позакласна і позашкільна робота з географії». 2. Знати та розуміти основні географічні закономірності та закономірності територіальної організації суспільства. 3. Знання теоретичних основ базових географічних теорій та концепцій. Знання і розуміння основних просторово-часових закономірностей будови географічної оболонки, та масштабності її сприйняття для орієнтування в географічному просторі.
Зміст навчальної дисципліни
дана навчальна дисципліна присвячена – вивченню теоретичних та методичних аспектів навчання курсам з природознавства у загальноосвітніх навчальних закладах. Приділяється увага формуванню змісту шкільних курсів географії та закономірностям процесу навчання основам географічної науки. Розглядаються методи й методичні прийоми, засоби навчання, форми серед яких чільне місце належить уроку. Серед процесуальних складників дидактичної системи виділяються сучасні технології навчання. Оцінно-результативний складник включає контроль та оцінювання знань, умінь та навичок. Розглядаються особливості змісту та методики навчання усіх курсів шкільної географії
Рекомендована та необхідна література
Бабешко О.О. Методика навчання географії: Навчальний посібник. – Умань: АЛМІ, 2005. – 263 с. 2. Вішнікіна Л.П. Компетентнісне навчання географії в основній школі: Монографія. – Полтава: ТОВ «АСМІ», 2017. – 407 с. 3. Географія 6-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. [Eлектронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9- klas/geografiya-6-9-14.07.2017.pdf 4. Географія 10-11 класи. Рівень стандарту. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. [Eлектронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11- klas/2022/08/15/navchalna.programa-2022.geography-10-11-standart.pdf 5. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. [Eлектронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF#Text
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання виконання завдань семінарських робіт, модульна контрольна робота, іспит
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Географії України
Географічний факультет
Географії України
Географічний факультет