Багатосеместрова дисципліна МІЖКУЛЬТУРНА КОМУНІКАЦІЯ

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: китайська мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Багатосеместрова дисципліна МІЖКУЛЬТУРНА КОМУНІКАЦІЯ
Код дисципліни
ВБ 2.5
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами. ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 21.2 Демонструвати поглиблене практичне володіння китайською мовою на рівні, необхідному для здійснення науково-дослідної діяльності.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
успішне опанування курсів: «Культура мовлення: академічний та діловий дискурс», «Комунікативні стратегії китайської мови» та ін. Знання теоретичних основ філологічної науки (мовознавства й літературознавства). Володіння практикою перекладу китайськомовного тексту, навичками професійного спілкування китайською мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни полягає у тому, щоб сформувати базові теоретичні знання із теорії міжкультуної комунікації, випрацювати навички та підготовку студентів до ефективних контактів на рівні повсякденного міжособистісного спілкування, міжкультурної комунікації та перекладу. Навчальна дисципліна «Міжкультурна комунікація» є обов’язковим компонентом багатосеместрової дисципліни вибіркового блоку «Китаєзнавсвто: лінгвістичні студії» і викладається у 2 та 3 семестрах відповідно до навчального плану освітньо-професійної програми «Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: китайська мова і література». У межах дисципліни подається теоретичний та практичний матеріал, що передбачає оволодіння теоретичним матеріалом щодо процесу комунікації, компонентів міжкультурного спілкування, причин міжкультурних комунікативних проблем та стратегій їх подолання.
Рекомендована та необхідна література
1. Бернадський Б. В. Міжнародні конфлікти: курс лекцій / Б. В. Бернадський. К. ДП «Вид. дім «Персонал», 2012. 366 с. URL: http://maup.com.ua/assets/files/lib/book/mignar_konfl.pdf 2. Методичні рекомендації до самостійної роботи студентів з курсу «Основи міжкультурних комунікацій» URL: http://dano.dp.ua/attachments/article/1268/Методичні%20рекомендації%20до%20самостійної%20роботи%20студентів%20(Основи%20міжкультурних%20комунікацій).pdf 3. Мілютіна К.Л., Максимов М.В. Психологія міжкультурної комунікації. Київ, 2014 URL: http://www.uaped.com/files/psychology_verstka_small-1.pdf 4. Загороднова В. Основи міжкультурних комунікацій. Навчальний посібник. Бердянськ, 2017 URL: http://dspace.bdpu.org:8080/bitstream/123456789/696/1/Osnovy%20mizhkultu rnoi%20komunikatsii.pdf
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.4), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1-2.3); (комунікація 3.1); (автономність та відповідальність 4.1-4.2), що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи проводиться у таких формах: усна відповідь на семінарському занятті, доповнення, участь у дискусії, бліц-опитування, контрольна робота з відкритими відповідями, підготовка та захист презентації.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, доповнення, тести, захист презентації) та за самостійну роботу (підготовка презентації). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: За умови заліку: - у максимальному вимірі 100 балів, - у мінімальному вимірі 60 балів. У разі відсутності на семінарському занятті студент має відпрацювати завдання на семінар.
Мова викладання
українська, китайська