Гастроентерологія

Освітня програма: Лабораторна діагностика (бакалавр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Гастроентерологія
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Збирати інформацію про загальний стан пацієнта, оцінювати психомоторний та фізичний розвиток пацієнта, стан органів та систем організму, на підставі результатів лабораторних та інструментальних досліджень оцінювати інформацію щодо діагнозу. Призначати та аналізувати додаткові (обов’язкові та за вибором) методи обстеження (лабораторні, рентгенологічні, функціональні та/або інструментальні ), пацієнтів із захворюваннями органів і систем організму для проведення диференційної діагностики захворювань. Аналізувати та оцінювати державну, соціальну та медичну інформацію з використанням стандартних підходів та комп’ютерних інформаційних технологій.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування навчальних дисциплін із усіх медичних дисциплін як нормативних, зокрема «Анатомія людини», «Нормальна фізіологія», так і спеціальних дисциплін «Фармакологія», «Імунологія», «Ендокринологія», «Гепатологія» тощо. Вміння самостійно застосовувати знання з базових дисциплін (медичної біології, медичної та біологічної фізики, біоорганічної та біологічної хімії, гістології, цитології, ембріології, вірусології, імунології та радіології) та ін. дисциплін для рішення конкретних науково-практичних задач; працювати з науковою та науково-методичною літературою. Володіння елементарними навичками системного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Програма дисципліни „Гастроентерологія”, викладання якої здійснюється на 3 курсі, передбачає удосконалення знань з актуальних питань теорії та практики найбільш поширених хвороб і синдромів, що зустрічаються в гастроентерології та стосуються діагностики, диференційної діагностики, лікування, необхідності здорового способу життя і профілактики основних хвороб шлунково-кишкового каналу (ШКК). Видами навчальних занять згідно з навчальним планом є: а) практичні заняття, б) самостійна робота студентів. Тематичні плани лабораторних занять та самостійної роботи розкривають проблемні питання гастроентерологічних хвороб. Також передбачено оволодіння/ознайомлення з процедурами, що найчастіше застосовуються для діагностики та лікування хвороб ШКК.
Рекомендована та необхідна література
Внутрішні хвороби. Підручник, заснований на принципах доказової медицини 2018/19 / А.С. Свінціцький, П. Гаєвські – Польща, Краків, Практична Медицина, 2018. – 1632 с. Внутрішні хвороби: у 2 частинах, за редакцією Л.В. Глушка. – К. ВСВ «Медицина», 2019. – 680 с. Гастроентерологія: підручник у 2-х томах / За редакцією Харченко Н.В., Бабака О.Я. – 2-е вид., переробл., доповн. – Кіровоград.: Поліум, 2016. – Т. 1. – 488 с. Гастроентерологія: підручник у 2-х томах / За редакцією Харченко Н.В., Бабака О.Я. – 2-е вид., переробл., доповн. – Кіровоград.: Поліум, 2017. – Т. 2. – 432 с. Класифікації захворювань органів травлення: довідник / О.Я. Бабак, О.А. Голубовська, Н.Б. Губергріц та ін.; за ред. Н.В. Харченко. Кіровоград: Поліум, 2015. 55 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, консультації, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Проміжний контроль, презентації / доповіді, усні відповіді / доповнення, оцінювання виконання практичних завдань. Підсумкове оцінювання у формі іспиту.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Внутрішньої медицини
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”