Сучасні лабораторні дослідження

Освітня програма: Лабораторна діагностика (бакалавр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Сучасні лабораторні дослідження
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Правила належної лабораторної практики; сучасні медичні технології лабораторних досліджень; визначення комплексу лабораторних досліджень для найпоширеніших патологій; визначення оптимального набору лабораторних досліджень при верифікації захворювань; типи лабораторно-інструментальних досліджень; основні принципи при підготовці та транспортуванні біологічного матеріалу для лабораторних досліджень; основні принципи відбору біологічного матеріалу у пацієнтів для лабораторних досліджень; особливості лабораторних досліджень на системному, тканинному, клітинному та молекулярному рівнях; основні правила оформлення результатів лабораторних досліджень та форми надання цих результатів замовнику (лікарю, пацієнту, тощо); правила ознайомлення результатів лабораторного дослідження в спірних випадках; основи медичної та лабораторної етики при роботі з біологічним матеріалом.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Основою для вивчення дисципліни «Сучасні лабораторні дослідження» є обов'язкові курси навчання "Анатомія людини", "Медична хімія", "Цитологія та гістологія", "Аналітична хімія", "Техніка лабораторних робіт", "Фізіологія людини", "Ембріологія", "Клінічна лабораторна діагностика".
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Сучасні лабораторні дослідження» є складовою підготовки фахівців освітнього рівня «бакалавр» за напрямом підготовки «Лабораторна діагностика». Основне завдання дисципліни – засвоєння теоретичних знань та набуття практичних навиків сучасних лабораторних досліджень при встановленні та верифікації діагнозу у хворих на найпоширеніші захворювання, здійснення об’єктивної оцінки стану здоров’я, проведення діагностики захворювань, моніторингу ефективності лікування, подальшого прогнозу перебігу хвороби та якості життя.
Рекомендована та необхідна література
Пустовіт С.В. Деякі методологічні підходи до етичного регулювання медичних досліджень // Організація та проведення етичної експертизи біомедичних досліджень. – К.: Сфера, 2006. – С. 15-26. Сенюта І. Правові основи біоетики // Формування особистості студентів як майбутніх фахівців лікарської справи, працівників охорони здоров'я та інших соціально-орієнтованих установ у контексті біоетики: [Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. Львів, 6-7 берез. 2003 p.] - Львів, 2003. - С. 150. Лісовий В.М., М’ясоєдов В.В., Ковальова О.М. Біоетичні принципи випробувань лікарських засобів. – Харків: ХНМУ, 2012. – 144 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, лабораторні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Тестовий поточний контроль, модульні контрольні роботи, оцінювання рефератів, відповідей на питання на лабораторних заняттях. Підсумкове оцінювання у формі іспиту.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Екології та зоології
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”