Сучасні технології ландшафтного проектування

Освітня програма: Ландшафтний дизайн урбанізованого середовища (магістр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Сучасні технології ландшафтного проектування
Код дисципліни
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР10. Розробляти проекти об’єктів озеленення, садово-паркового господарства та ландшафтної архітектури; розробляти проекти реставрації та реконструкції об’єктів озеленення, культурної спадщини; проектувати зимові сади в інтер’єрах офісних і житлових будівель, озеленення покрівель, оранжерейні і тепличні комплекси. ПР11. Проектувати території площ, магістралей і вулиць, пішохідних зон, смуг відведення лінійних об'єктів, зон заміського відпочинку і туризму, лісопарків, територій лікарняних комплексів і курортів, санітарно-захисних зон, меліоративних деревних насаджень, реабілітації порушених ландшафтів техногенних територій.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: основи теорії ландшафтної архітектури 2. Знати: послідовність роботи над ландшафтними проектами. 3. Вміти: здійснювати проектування простих ландшафтів. 4. Вміти використовувати комп’ютерні програми AutoCAD, SketchUp та TwiLight Render або еквівалентні програми для приготування креслеників та 3d-моделювання. 5. Вміти: збирати, обробляти, аналізувати, систематизувати науково-технічну інформацію інноваційного характеру за спеціальністю. 6. Володіти навичками рисування, використання акварелей та/або інших засобів і матеріалів образотворчого мистецтва.
Зміст навчальної дисципліни
Курс присвячений теорії та практиці ландшафтного проектування з використанням останніх досягнень урбаністики та ІТ-технологій. Розглянуто актуальність і базові концепції урбаністики, детально висвітлено методики урбаністичних досліджень та їх застосування в ході ландшафтного проектування та подальшої практичної реалізації проектів. Одержані знання з урбаністики студенти поглиблюють у ході практичного проектування скверу в середмісті Києва. На додаток до соціальної складової проектної діяльності ландшафтного архітектора, розглянуто технічні аспекти, а саме, в цілому розкрито сучасний стан і перспективи впровадження новітніх ІТ-технологій, особливу увагу приділено технологіям інформаційного моделювання ВІМ, параметричного моделювання, доповненої/віртуальної реальності, штучного інтелекту, 3dсканування/друку, висвітлено роль дронів в зборі вихідної інформації та відстеження реалізації ландшафтних проектів.
Рекомендована та необхідна література
1. А.С. Білик та М.А. Беляєв, "BIM моделювання. Огляд можливостей та перспективи в Україні", Промислове будівництво та інженерні споруди, No 2, с. 9-15, 2015. 2. В.Ф. Шпагін. Особливості вибору програмного забезпечення для викладання ландшафтного проектування у вищих навчальних закладах. Інформаційні технології і засоби навчання, 2018, Том 68, No6, с. 181-192. 3. Терлецька Д., Шпагін В. Специфіка застосування золотого перетину при проектуванні архітектурного простору перед західним фасадом червоного корпусу Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Досягнення Біологічної Науки / BioScience Advances»: Матеріали XVІІІ Міжнародної наукової конференції студентів та молодих вчених – Київ: Паливода А.В., 2020, с. 195. 4. Нестерук І., Шпагін В. Гармонізація архітектурних просторів в сучасних університетських кампусах. Norwegian Journal of evelopment of the International Science, No 104/2023, pp. 7-11.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Презентація 1 стадії проекту. 2. Презентація 2 стадії проекту. 3. Презентація 3 стадії проекту. 4. Презентація 4 стадії проекту (захист проекту). 5. Контрольна робота - підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Біології рослин
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”