Цитогенетичні основи ембріонального розвитку

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Цитогенетичні основи ембріонального розвитку
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР04. Спілкуватися усно і письмово з професійних питань з використанням наукових термінів, прийнятих у фаховому середовищі, державною та іноземною мовами ПР07. Володіти прийомами самоосвіти і самовдосконалення. Уміти проектувати траєкторію професійного росту й особистого розвитку, застосовуючи набуті знання. ПР08. Знати та розуміти основні терміни, концепції, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей. ПР11. Розуміти структурну організацію біологічних систем на молекулярному рівні.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування навчальних дисциплін «Цитологія», «Біологія індивідуального розвитку», «Генетика», «Біохімія», «Молекулярна біологія», «Генетика онтогенезу». 2. Вміння самостійно застосовувати цитологічні, ембріологічні та генетичні знання для вирішення конкретних науково-практичних задач; працювати з науковою та науково-методичною літературою. 3. Володіння елементарними навичками здійснення роботи з пошуком інформації в електронних базах даних, здатність до аналізу інформації.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Цитогенетичні основи ембріонального розвитку» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітнього рівня «Бакалавр» за освітньою програмою «Біологія» (спеціалізація «Репродуктивна біологія»). Дисципліна висвітлює сучасні уявлення про етіологію та патогенез хромосомних патологій. Розглядаються основні стадії ембріогенезу людини і тварин, внесок хромосомних порушень у патологію людини на різних стадіях внутрішньоутробного розвитку та в постнатальному періоді, механізми виникнення хромосомних аберацій, методи їх детекції в проембріональному та ембріональному періодах, сучасний стан та існуючі алгоритми пренатальної діагностики хромосомних хвороб. Значна увага приділяється ролі пренатальної діагностики як новому перспективному підходу для розуміння особливостей функціональної активності геному та його окремих елементів - хромосом на ранніх стадіях онтогенезу людини.
Рекомендована та необхідна література
1. Медична генетика: підручник / За ред. О.Я. Гречаніної, Р.В. Богатирьової, О.П. Волосовця. — К.: Медицина, 2007. 2. Пішак В.П., Мещишин І.Ф., Пішак О.В. Основи медичної генетики: підручник. — Чернівці, 2000. — 248 с. 3. Путінцева Г.Й. Медична генетика. — 2-ге вид., перероб. та доп. — К.: Медицина, 2008. — 392 с. 4. Саляк Н.О. Навчальний посібник з медичної генетики: навч. посіб. — К.: Медицина, 2008. — 144 с. 5. Сиволоб А.В., Рушковський С.Р., Кир’яченко С.С, Генетика. Підручник – К.: Видавничо-поліграфічний центр “Київський університет“, 2008. - 384 с. 6. Jenjaroenpun P, Kremenska Y, Nair VM, Kremenskoy M, Joseph B, Kurochkin IV. 2013. Characterization of RNA in exosomes secreted by human breast cancer cell lines using next-generation sequencing. PeerJ, 1, 201-203
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1 – 2.3 (блок Розділу 1) – 30 балів/ 15 балів 2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.1 – 2.3 (блок Розділу 2) – 30балів/ 15 балів - підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українська