Гормональна регуляція онтогенезу

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Гормональна регуляція онтогенезу
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР07. Володіти прийомами самоосвіти і самовдосконалення. Уміти проектувати траєкторію професійного росту й особистого розвитку, застосовуючи набуті знання. ПР08. Знати та розуміти основні терміни, концепції, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей. ПР11. Розуміти структурну організацію біологічних систем на молекулярному рівні. ПР12. Демонструвати знання будови, процесів життєдіяльності та функцій живих організмів, розуміти механізми регуляції фізіологічних функцій для підтримання гомеостазу біологічних систем. ПР24. Аналізувати фізико-хімічні властивості та функціональну роль біологічних макромолекул і молекулярних комплексів живих організмів, характер взаємодії їх з іонами, молекулами і радикалами, їхню будову й енергетику процесів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Успішне опанування навчальних дисциплін "Загальна цитологія", "Гістологія", "Молекулярна біологія", "Біологія індивідуального розвитку", «Загальна ембріологія», «Гістофізіологія репродуктивної системи». 2.Вміння самостійно застосовувати знання з цитології, гістології, молекулярної біології, біохімії та ін. дисциплін для розв’язання конкретних науково-практичних задач; вміння працювати з науковою та науково-методичною літературою. 3.Володіння елементарними навичками системного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
"Гормональна регуляція онтогенезу" – це базова дисципліна, що присвячена вивченню загальних принципів гуморальної регуляції становлення ключових етапів індивідуального розвитку організмів. Дисципліна направлена на формування у студентів чіткого розуміння основних принципів кореляції функціонування різних органів, ініціації морфо-функціональних перетворень відповідно до стадії розвитку організму, реалізації перехресної регуляції в системі внутрішньоорганізменних взаємодій, що лежать в основі процесів розвитку, росту, диференціації та спеціалізації, а також про можливі наслідки розвитку ендокринних порушень різної етіології на різних етапах онтогенезу.
Рекомендована та необхідна література
1. Gardner, D. G. and Shoback, D. (ed.) (2018) Greenspan’s Basic and Clinical Endocrinology. 10th edn. McGraw-Hill Education. 2. Jameson, L. J. (2016) Harrison’s Endocrinology. 4th edn. McGraw-Hill Education. 3. Kleine, B. and Rossmanith, W. G. (2016) Hormones and the Endocrine System: Textbook of Endocrinology. 1st edn. Springer. 4. Melmed, S. et al. (2019) Williams Textbook of Endocrinology. 14th edn. Elsevier. 5. Molina, P.E. (2018) Endocrine Physiology. 5th edn. McGraw-Hill Education. 6. Norman, A. W. and Henry, H. L. (2014) Hormones. 3rd edn. Academic Press.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1 – 2.3 (блок Розділу 1) – 30 балів/ 15 балів 2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.1 – 2.3 (блок Розділу 2) – 30 балів/ 15 балів 3. Підготовка реферату/презентації/доповіді РН 1.1 – 3.1 – 40 балів / 20 балів - підсумкове оцінювання: у формі заліку
Мова викладання
Українська