Архегоніати

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Архегоніати
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР10. Знати основи систематики, методи виявлення та ідентифікації неклітинних форм життя, прокаріот і еукаріот й застосовувати їх для вирішення конкретних біологічних завдань ПР13. Знати механізми збереження, реалізації та передачі генетичної інформації та їхнє значення в еволюційних процесах. ПР14. Аналізувати взаємодії живих організмів різних рівнів філогенетичної спорідненості між собою, особливості впливу різних чинників на живі організми та оцінювати їхню роль у біосферних процесах трансформації речовин і енергії. ПР21. Аналізувати інформацію про різноманіття живих організмів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування навчальних дисциплін "Ботаніка", "Фізіологія рослин", "Навчальна практика з ботаніки та зоології", "Основи екології та охорона природи", "Біохімія", "Молекулярна біологія", "Іноземна мова" та знання основ морфології, анатомії, фізіології, систематики рослин та основні принципи і правила ботанічної номенклатури в рамках нормативних та спеціальних дисциплін і польових практик, що викладались в попередні роки навчання. 2. Вміння ідентифікувати ботанічні об’єкти в об’ємі, що визначений нормативними дисциплінами, що викладались в попередні роки навчання; працювати з науковою та науково-методичною літературою. 3. Володіння елементарними навичками користування ключами для визначення таксонів різного рангу та навичками системного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна є базовою ботанічною дисципліною, що дає змогу сформувати уявлення про місце вищих спорових та голонасінних рослин у системі органічного світу і найсучасніших системах класифікації цих об’єктів, їх походження та філогенетичні взаємозв’язки, структурноорганізаційну та таксономічну різноманітність, роль і значення для сталого розвитку природи і суспільства, сучасні тенденції та напрямки фундаментально-наукових і прикладних досліджень у галузі систематики архегоніат і суміжних з нею науках. Її місце у системі інших біологічних дисциплін у найбільшому ступені узгоджується з поняттям про рослини як матеріал для різнобічних біологічних досліджень, аналогічно до тварин у зоології, та бактерій та вірусів у мікробіології та вірусології, відповідно.
Рекомендована та необхідна література
1. Кучерява Л.Ф., Войтюк Ю.О., Нечитайло В.А. Систематика вищих рослин. Архегоніати. – К.: Фітосоціоцентр, 1997. – 136 с. 2. Нечитайло В.А., Кучерява Л.Ф. Ботаніка. Вищі рослини. – К.: Фітосоціоцентр, 2000. – 432с. 3. Cole Th., Hilger H., Goffinet B. Bryophyte Phylogeny Poster (BPP), 2019. 10.7287/peerj.preprints.27571. 4. Cole Th., Bachelier J., Hilger H. Tracheophyte Phylogeny Poster - Vascular Plants: Systematics and Characteristics, 2019. 10.7287/peerj.preprints.2614v3.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція Самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
- поточне оцінювання / контроль: 1. Модульна контрольна робота 1 - РН 1.1-3.1 - 25 балів / 12,5 балів 2. Модульна контрольна робота 2 - РН 1.1-3.1 - 25 балів / 12,5 балів 3. Оцінювання усних відповідей/доповнень - РН 1.1-3.1 - 30 балів / 15 балів 4. Оцінювання презентації/доповіді - РН 1.2, 2.2-3.1 – 20 балів / 10 балів. - семестрове оцінювання (семестровий контроль): у формі заліку
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Біології рослин
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”