Архетипна критика та гендерні студії в літературознавстві

Освітня програма: "Зарубіжна література та англійська мова: теорія та методика навчання"

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Архетипна критика та гендерні студії в літературознавстві
Код дисципліни
ВБ 2.1.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 20, ПРН 29.1, ПРН 31.1, ПРН 35.1. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів «Історія зарубіжної літератури» (освітнього рівня «бакалавр») та курсів магістерської програми: «Історія і теорія західної літературної критики», «Західні теорії літератури», «Зарубіжна літературна компаративістика». 2. Вільне володіння базовими літературознавчими концептами, необхідними для здійснення літературознавчої аналітики.
Зміст навчальної дисципліни
В опануванні навчальної дисципліни «Архетипна критика та гендерні студії в літературознавстві» студенти здобувають фундаментальні знання й практичні навички аналізу та інтерпретації художніх творів крізь призму основних архетипних, міфокритичних, феміністичних теорій та гендерної критики. Предмет навчальної дисципліни – теоретична та практична спадщина митців і літературознавців, що працюють в річищі архетипної та міфокритики, а також феміністичної критики та гендерних студій. Зміст курсу побудовано за компаративним принципом, що дає змогу краще зрозуміти сутність архетипної та міфокритичної методології, яка від початку імплікує можливість порівняльного аналізу, а також феміністичної критики, яка дала поштовх для появи гендерних студій.
Рекомендована та необхідна література
Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. / За ред. М. Зубрицької. Львів, 1996. Любарець Н. Полікритичний аналіз художньої прози Вірджинії Вулф. К., 2015. Матасова Ю.Р. Архетипна критика художнього тексту. К., 2019. Сімона де Бовуар. Друга стать Емілі Дікінсон. Поезії Шарлотта Перкінс Ґілмен. Жовті шпалери Вулф Вірджинія. Власний простір. Місіс Делловей. Орландо. Хвилі Кетрін Менсфілд. Актриса. Чашка чаю. Пологи. Ельфріде Єлінек. Піаністка Маргарет Етвуд. Пенелопіада Клариса Пінкола Естес. Жінки, що біжать з вовками Джин Рис. Широке Саргасове море Ієн Бенкс. Осина фабрика Майкл Каннінгем. Години. Дикий лебідь Крістіне Фалькенланд. Моя тінь Майгуль Аксельссон. Квітнева відьма
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Робочою програмою навчальної дисципліни передбачено проведення лекційних та семінарських занять, а також самостійну роботу студента. Форми навчання включають такі: усна відповідь на семінарському занятті, написання аналітичних есе та підсумкова контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані у процесі засвоєння матеріалу та виконання самостійних завдань. Студент може набрати максимально 60 балів max 30 / min 15 – за усні відповіді на семінарських заняттях, max 15 / min 11 за написання есею, max 15 / min 10 – за підсумкову контрольну роботу. Підсумкове оцінювання проводиться у формі екзамену (максимально 40 балів). Для допуску до екзамену студент має набрати не менше 36 балів. Для отримання позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзамен не може бути меншою за 24 бали. Екзаменаційний білет передбачає відповідь на 2 питання теоретико-практичного характеру: з архетипної критики (max 20 / min 12 балів) та гендерних студій (max 20 / min 12 балів). Шкала відповідності оцінок За 100-бальною шкалою Оцінка за національною шкалою 90–100 5 Відмінно 75–89 4 Добре 60–74 3 Задовільно 35–59 2 Незадовільно
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології