Історія української літератури ХХІ століття

Освітня програма: «Зарубіжна література та англійська мова: теорія і методика навчання»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія української літератури ХХІ століття
Код дисципліни
ОК 26
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 5, ПРН 6, ПРН 15, ПРН 16, ПРН 19. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання з української літератури на рівні шкільного курсу.
Зміст навчальної дисципліни
Мета вивчення дисципліни – поглиблення знань студентів щодо сучасної української літератури та її специфіки, формування практичних навичок філологічного аналізу текстів української літератури ХХІ століття. Студенти ознайомляться з провідними тенденціями розвитку української літератури ХХІ століття, з поняттями масової та елітарної літератури; дізнаються про основи теоретико-літературного інструментарію рецептивної естетики та рецептивної поетики на матеріалі літературно-критичної рецепції художніх текстів української літератури ХХІ століття, про роль читача у сучасному літературному процесі, про нові форми контакту художньої літератури з читацькою аудиторією, спричинені пандемією; прослухавши курс, створять власні літературно-критичні тексти.
Рекомендована та необхідна література
1. Амеліна В. Дім для Дома. 2. Антипович Т. Хронос. 3. Вдовиченко Г. Пів’яблука. Інші пів’яблука. 4. Гримич М. Острів білої сови. 5. Жадан С. Хлібне перемир’я. 6. Кокотюха А. Київські катакомби. 7. Коломійчук Б. Експрес до Галіції. 8. Лаюк М. Баборня. 9. Малярчук Т. Забуття. Літературознавча аналітика: 10. Гундорова Т. Транзитна культура. Симптоми постколоніальної травми. Київ: Грані-Т, 2013. 548 с. 11. Матусяк А. Вийти з мовчання: деколоніальні змагання української культури та літератури ХХІ століття з посттоталітарною травмою. Пер. з польськ. Львів: ЛА Піраміда, 2020. 307 с. 12. Підіпригора С. Українська експериментальна проза ХХ-ХХІ ст.: “неможлива” література. Миколаїв: Іліон, 2018. 392 с. 13. Поліщук Я. Гібридна топографія. Місця й не-місця в сучасній українській літературі. Чернівці: Книги – ХХІ, 2018. 272 с. 14. Романенко О. Семіосфера української масової літератури: Текст. Читач. Епоха. Київ: Приватний видавець Якубець А.В., 2014. 364 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи: лекція, семінарське заняття, самостійна робота. Заходи: усна відповідь, письмова відповідь, інформаційне повідомлення, круглий стіл, літературно-критичний відгук, завдання проміжного контролю, завдання підсумкового контролю.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік. За видами робіт студент може набрати таку кількість балів: усні відповіді – 2-5 письмові відповіді – 2-5 літературно-критичний відгук – 6-10 інформаційне повідомлення – 6-8 участь у круглому столі – 6-10 (доповідь), 6-12 (участь у дискусії) завдання проміжного контролю – 12-20 завдання підсумкового контролю – 20-30. Залікова оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру: 0-59 – не зараховано, 60-100 залік.
Мова викладання
Українська